چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 270291

خارش زیر بغل گاهی بسیار آزاردهنده می شود. علت خارش زیر بغل چیست؟ در این مسئله به علت خارش زیر بغل پرداخته شده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می شود.

علت خارش زیر بغل و راهکارهایی برای رفع آن

سلامت نیوز: خارش زیر بغل گاهی بسیار آزاردهنده می شود. علت خارش زیر بغل چیست؟ در این مسئله به علت خارش زیر بغل پرداخته شده و راهکارهایی برای رفع آن ارائه می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، عرق کردن زیر بغل یک مسئله عادی است، اما خارش زیر بغل چطور؟ خارش زیر بغل خیلی وقت ها اتفاق می افتد، برای حل این مشکل چه می کنید؟ رفع خارش زیر بغل به علت بروز آن بستگی دارد. در ادامه به مهم ترین علت های خارش زیر بغل و همچنین روش های رفع آن اشاره می کنیم.


مهم ترین علت خارش زیر بغل

عطرهای مربوط به صابون ها، مواد شوینده و نرم کننده های لباس ها پوست حساس زیر بغل را تحریک می کنند. پوست زیر بغل معمولا دارای پارگی های کوچک غیر قابل مشاهده ناشی از شیو کردن است. بهتر است از محصولات غیر عطری و کرم هیدروکورتیزون یک درصد استفاده کنید تا ناراحتی و زبری پوست زیر بغل برطرف شود. اگر این روش ها موثر نبودند بهتر است به دنبال علت و روش های دیگری باشید.


علت پنهانی خارش زیر بغل

زیر بغل شما ممکن است دچار عفونت قارچی شده باشد؛ در این شرایط خارش زیر بغل شبیه به خارش واژن است و به همان اندازه ناراحت کننده است. برای رفع این مشکل می توانید ازداروهای ضد قارچ بدون نسخه استفاده کنید (همان داروهایی که برای رفع عفونت قارچی واژن استفاده می کنید.). اگر تا 5 روز پس از مصرف داروهای ضد قارچ خارش زیر بغل برطرف نشد، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

گاهی نیز عرق کردن علت خارش زیر بغل است. زمانی که لباس زیاد پوشیده اید و وارد یک اتاق گرم می شوید، زیر بغل های شما خیلی سریع خیس می شوند. عرق کردن زیر بغل رطوبت پوست را کم می کند و باعث خشکی پوست می شود. توصیه می کنیم برای رفع این مشکل ضد عرقی را انتخاب کنید که به طور فعال می تواند جلوی عرق کردن شما را بگیرد و همچنین دارای فرمول تایید شده پزشکی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha