رییس دانشكده علوم پزشكی خراسان شمالی اعلام كرد شاخص مرگ و میر بر اثر بیماری سرطان مری در این استان دو برابر میانگین كشوری است.

دكتر جواد شاهین‌فردر گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی شاخص مرگ بر اثر سرطان مری در كشور را چهار مورد در صدهزار نفر عنوان كرد و گفت: در استان خراسان شمالی این شاخص ‪ ۹‬مورد در هر صد هزار نفر است.

وی اظهار داشت: اكنون بالاترین میزان مرگ بر اثر سرطان مری نیز مربوط به شهرستان بجنورد و به خصوص منطقه مرزی راز و جرگلان است.

او میزان شیوع سرطان مری در این استان را در سال ‪ ،۸۴‬هفت مورد در صد هزار نفر اعلام كرد و افزود: با توجه به اینكه آمار بیماران سرطانی بر پایه جمعیت محاسبه نمی‌شود میزان دقیق شیوع این بیماری تخمین زده نمی‌شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از آمار ابتلا به این بیماری در استان به زودی تحقیقات علمی در خصوص چگونگی شیوع آن آغاز می‌شود.

او اضافه كرد: كارشناسان در نظر دارند درباره علل سرطان مری با كمك اساتید دانشگاههای استان تهران و مركز تحقیقات گوارش كشور مطالعه كنند.

رییس دانشكده علوم پزشكی خراسان شمالی شروع تحقیقات سرطان مری در این استان را گامی برای پیشگیری و مهار علل شیوع سرطان مری دانست و گفت:بررسی نتایج تحقیقات سرطان مری به پنج سال زمان نیاز دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha