صلیب سرخ می‌گوید اقدامات پایه‌ای پیشگیری مانند استفاده از کمربند‌های ایمنی، کلاه‌های ایمنی و رعایت‌ محدودیت‌های سرعت می‌توانند شمار مرگ‌های ناشی از سوانح جاده‌ای را به نصف برسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فرانسه فدراسیون بین‌المللی جوامع صلیب سرخ و هلال احمر در یک کنفرانس خبری در ژنو سوئیس پیوستن خود به مبارزه‌ای برای ایمنی جاده‌ها در سراسر جهان اعلام کرد.

این فدراسیون به انجمن‌های ملی عضو خود در سراسر جهان اصول راهنمایی را برای تعیین اولویت‌ها برای کاستن از آسیب‌های جاده‌ای ارائه خواهد کرد. تخمین زده می‌شود که هر سال در جاده‌های جهان  بیش از 1.2 میلیون نفر کشته و 50 میلیون نفر مجروح می‌شوند.

ژرار لاتردو نویسنده این راهنما می گوید:" ما باید اکنون عمل کنیم و این راهنما را می‌توان "نقشه‌ راهی" برای نجات زندگی‌ها دانست."

این کارشناس ایمنی جاده ای به خبرنگاران گفت: "اگر ما در آفریقا بر روی ترغیب مردم بر روی استفاده از کمربند ایمنی و رعایت سرعت‌‌های مجاز کار کرده بودیم، شمار مرگ و میرها در طول پنج سال به نصف می‌رسید."

اولویت‌های صلیب سرخ شامل استفاده از کمربند ایمنی و کلاه ایمنی برای متورسیکلت‌سواران و نیز مبارزه با سرعت‌های غیرمجاز و رانندگی در حال مستی است.

لاتردو گفت  میزان مرگ و میر در سوانح جاده‌ای در چند سال اخیر در جاده‌هایی که دست کم یکی از این اقدامات را معمول کرده‌اند 20 تا 40 درصد کاهش پیدا کرده است.

سازمان ملل از دوشنبه آینده اولین "هفته جهانی ایمنی جاده‌ای" را برگزار خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha