یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 270605

استفاده همزمان و بدون وقفه از چندین محصول درمانی و محافظتی پوست می‌تواند اثرمخرب برپوست داشته باشد به همین دلیل رعایت فاصله می‌تواند سبب سلامت و شادابی پوست شود.

چگونه از پوست خود محافظت کنیم؟ +شیوه استفاده از ضد آفتاب

سلامت نیوز:استفاده همزمان و بدون وقفه از چندین محصول درمانی و محافظتی پوست می‌تواند اثرمخرب برپوست داشته باشد به همین دلیل رعایت فاصله می‌تواند سبب سلامت و شادابی پوست شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، افرادی که به مشکل‌های پوستی به ویژه آکنه و لکه‌های پوستی مبتلا هستند باید مراقبت از پوست خود را در تمام فصل‌های سال، به ویژه در فصل‌های گرم سال که با افزایش تابش اشعه خورشید احتمال صدمه و آسیب دیدن پوست افزایش می‌یابد، ادامه دهند.


توصیه می‌شود افرادی که آکنه‌های مزمن و التهابی دارند از ماه‌های اول بروز این مشکل پوستی به متخصص مراجعه کنند تا راهکار‌های درمانی متناسب با وضعیت سلامت برایشان تجویز شود.

افزون بر خودمراقبتی، مصرف مواد خوراکی سالم، اهمیت به بهداشت و نظافت شخصی مصرف به موقع دارو‌ها و استمرار و پشتکار در مراقبت ازپوست هم می‌تواند سبب کاهش میزان عارضه‌های پوستی و بروز جوش و آکنه‌های مقاوم به درمان شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب پوست یکی از راهکار‌ها برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بروز جوش، چین و چروک و، پیر پوستی، سرطان پوست و ایجاد لکه‌های پوستی است.

به ویژه افرادی که از دارو و محلول‌های درمانی استفاده می‌کنند پوستی حساس تر به نسبت دیگران دارند و اشعه‌های خورشید می‌تواند به ایجاد آسیب و افزایش میزان آکنه در آن‌ها منجر شود.

کرم‌های مختلف ضد آفتاب در بازار‌های جهانی وجود دارد که برای انتخاب مناسب‌ترین نوع برای پوست باید به متخصص مراجعه شود.


مطالعه‌های جدید دانشمندان کالج کینگ لندن نشان داده است استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست سبب جلوگیری از جذب ویتامین D و تولید آن در بدن نمی‌شود و افسانه قدیمی اثر منفی استفاده از کرم ضد آفتاب بر جذب ویتامین D در بدن برای همیشه به تاریخ پیوسته است.

افراد پس از انجام آزمایش خون و مشخص شدن میزان سطح ویتامین D بدنشان می توانند تحت نظارت پزشک برای بازه زمانی استاندارد از دارو و مکمل های درمانی استفاده کنند، تنظیم رژیم خوراکی نیز می تواند در رفع مشکل کمبود ویتامین D دربدن افراد اثر گذار باشد.

کارشناسان استفاده از کرم ضد آفتاب را تنها برای محافظت از صورت توصیه می‌کنند و برای محافظت از بدن به ویژه در زمان انجام ورزش‌های آبی یا سفر‌های دریایی استفاده از محصول‌های ضد آفتاب به شکل لوسیون، مایع، ژل، روغن و اسپری را مناسب‌تر می‌دانند زیرا سرطان پوست در هربخشی از بدن می‌تواند ایجاد شود و به همین دلیل در زمان خروج از خانه استفاده از روسری، کلاه و پوشش مناسب توصیه می‌شود.

همچنین کف سر را می‌توان به ژل ضد آفتاب آغشته کرد بدون آنکه نگران چرب شدن مو‌ها شد و به این ترتیب خطر بروز سرطان پوست در کف سر کاهش می‌یابد.


در صورتی که در طول روز از محلول‌های درمان آکنه  استفاده می‌کنید، ۲۰ دقیقه قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. فاصله بین استفاده از کرم درمانی ضد آکنه و آغشته کردن صورت به کرم ضد آفتاب حداقل ۲۰ دقیقه است تا صورت دچار التهاب و حساسیت نشود، همچنین در عملکرد ۲ محلول درمانی تداخل به وجود نیاید.

حتی قوی‌ترین کرم‌های ضد آفتاب روی پوست صورت تنها ۲ ساعت دوام دارند و پس از هر ۲ ساعت باید یک بار کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید. در هنگام شب و پیش از استراحت با استفاده از محلول‌های شوینده مناسب پوست را شسته و با استفاده از کرم مرطوب کننده یا دیگر محصول‌های پوستی به آن کمک کنید تا در شب آسیب دیدگی‌های طول روز را ترمیم کند.

منبع: verywellhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha