چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 271010

حتما بارها و بارها شنیده‌اید که مصرف سبزیجات فیبر‌دار، به سلامت روده‌هایتان و پاک‌سازی آن‌ها کمک می‌کند. درست است! اما اگر در خوردن این سبزیجات زیاده‌روی کنید، معده‌تان ورم می‌کند و نفاخ می‌شود. بیش از اندازه سالاد خوردن، گاز زیادی را در معده جمع می‌کند و حتی از نظر ظاهری هم قسمت بالای شکمتان را متورم نشان می‌دهد.

سالاد خورده‌اید و معده‌تان باد کرده؟

سلامت نیوز: حتما بارها و بارها شنیده‌اید که مصرف سبزیجات فیبر‌دار، به سلامت روده‌هایتان و پاک‌سازی آن‌ها کمک می‌کند. درست است!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو،  اما اگر در خوردن این سبزیجات زیاده‌روی کنید، معده‌تان ورم می‌کند و نفاخ می‌شود. بیش از اندازه سالاد خوردن، گاز زیادی را در معده جمع می‌کند و حتی از نظر ظاهری هم قسمت بالای شکمتان را متورم نشان می‌دهد.


قارچ‌برگر خورده‌اید و اسهال شده‌اید؟
موضوع اصلا گوشت همبرگر، نان ساندویچی یا سبزیجات داخل آن نیست. اگر هربار که ساندویچ‌های حاوی سس قارچ را می‌خورید، دل‌پیچه می‌گیرید، احتمالا به لاکتوز حساسیت دارید. سس قارچ با شیر آماده می‌شود و برای شمایی که توان هضم لاکتوز را ندارید، مصرف آن می‌تواند آزاردهنده باشد.
 
شیر صبحگاهی حالتان را بد می‌کند، اما می‌توانید صبح‌ها ماست بخورید؟
کسانی که توان تحمل لاکتوز را ندارند، واکنش‌های متفاوتی به موادغذایی نشان می‌دهند. بعضی از آن‌ها، در حالی که به‌شدت به مصرف شیر واکنش نشان می‌دهند، با مصرف ماست دچار هیچ مشکلی نمی‌شوند. این افراد می‌توانند یک کاسه ماست را بدون  دل‌پیچه بخورند، اما برای خوردن یک فنجان شیر به مشکل برمی‌خورند.
 
بعضی روزها معده‌تان قفل می‌شود؟
بی‌اشتهایی شدید در بعضی روزها، ممکن است به‌دلیل خوب هضم نشدن موادغذایی باشد که در روز قبل میل کرده‌اید. وقتی معده و روده‌هایتان خوب کار نمی‌کنند، می‌توانید این حالت را تجربه کنید. اما اگر به اندازه کافی فراورده‌های پروبیوتیکی مثل ماست را مصرف کنید یا اینکه روی ماست یا نوشیدنی‌هایتان پودر خوراکی پروبیوتیک بریزید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha