رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد استان قم، نسبت به عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان‌های گوارش هشدار داد.

سیگار می تواند ریسک ابتلا به سرطان پانکراس را افزایش دهد

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد استان قم، نسبت به عوامل تاثیرگذار در ابتلا به سرطان‌های گوارش هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوزبه  نقل از  مهر، محمدرضا قدیر، با اشاره به عوامل تأثیرگذار در ابتلاء به سرطان‌های گوارش، گفت: استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک عوامل مهمی در پیشگیری از سرطان‌های گوارش به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: تشخیص به موقع سرطان گوارش در درمان مؤثر آن بسیار حائز اهمیت است به صورتی که برخی مواقع این مسئله می‌تواند سبب بهبودی کامل بیمار شود.

قدیر افزود: توجه به علائم خطر در بیماری سرطان بسیار مهم است و افراد باید عواملی همچون دل درد کاهش وزن ناگهانی سیاه شدن مدفوع، کم خونی و…، را در اسرع وقت توجه داشته باشند و پزشک مراجعه کنند.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد استان قم در ادامه گفت: سرطان معده، روده، پانکراس و کبد از جمله سرطان‌های گوارش بوده که تشخیص به موقع آن می‌تواند کمک قابل توجهی به بیمار کرده و به طور کلی می‌تواند آن را عاری از سرطان می‌کند.

قدیر گفت: مهم‌ترین علل ابتلاء به سرطان‌های گوارش زندگی ناسالم و عدم تحرک و ورزش است به طوری که مصرف غذاهایی همچون فست‌فود، نوشابه‌های گازدار و غذاهای پرچرب ریسک ابتلاء به سرطان‌های گوارش را چندین برابر می‌کند.

وی بیان داشت: کبد چرب نیز باید درمان آن مورد توجه قرار گیرد چرا که گاهی مواقع این مسئله می‌تواند ریسک ابتلاء به سرطان کبد را افزایش دهد، همچنین استعمال دخانیات و عدم کنترل دیابت ریسک ابتلاء به سرطان پانکراس را بیشتر می‌کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی قم، خاطرنشان کرد: تغییر شیوه زندگی مصرف غذاهای سالم همچون انواع سبزی و میوه‌ها و استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک عوامل مهمی در پیشگیری از سرطان‌های گوارش به شمار می‌روند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha