برای داشتن ناخن‌های زیبا و مقاوم باید از ویتامین‌هایی که در مواد غذایی مختلفی وجود دارند استفاده کرد.

۵ ویتامین‌ برای داشتن ناخن‌های زیبا و محکم

سلامت نیوز:برای داشتن ناخن‌های زیبا و مقاوم باید از ویتامین‌هایی که در مواد غذایی مختلفی وجود دارند استفاده کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برای داشتن ناخن‌های زیبا و مقاوم باید از مواد غذایی که حاوی ویتامین‌های مختلفی هستند استفاده کرد و در این میان نقش برخی از ویتامین‌ها در سلامت و استحکام ناخن‌ها نقش بسزایی دارد،  در اینجا به معرفی مواد غذایی که حاوی ویتامین‌های مقوی برای ناخن ها هستند می‌پردازیم.


بیوتین

بیوتین یا همان ویتامین B به رشد و استحکام ناخن‌ها کمک بسزایی می‌کند و علاوه بر آن باعث رشد سلول های سالم و کمک به متابولیسم آمینو اسید های پروتئینی که برای رشد ناخن ها ضروری می‌شود.

بیوتین بیشتر در گوشت و جگر،  زرده تخم مرغ، محصولات لبنی، مخمر، سالمون، آووکادو، سیب زمینی شیرین، آجیل، دانه و حتی گل کلم وجود دارد.


آهن

آهن ویتامین مورد نیاز برای استحکام ناخن ها است اگر کمبود آهن دارید، شکل و ظاهر ناخن هایتان ممکن است آسیب ببیند.


منیزیوم

مصرف مقادیری منیزیوم برای جلوگیری از خوردگی عمودی ناخن ها بسیار مهم است. این مواد معدنی به کمک  سنتز پروتئین به  تشکیل ناخن‌های جدید کمک می‌کنند.

دانه های کامل، به ویژه کل گندم،سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، بادام زمینی و لوبیا منبع خوبی از منیزیوم هستند.


پروتئین

مصرف کافی پروتئین برای تولید کراتین ضروری است زیرا کراتین  مسئول حفظ ناخن های قوی و انعطاف پذیر است.

پروتئین را می توان در غذاهای حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات،  غذاهای گیاهی مانند سویا، حبوبات، لوبیا، عدس، آجیل، دانه و غلات کامل یافت.


روی

روی برای رشد سالم ناخن ها لازم است؛  پروتئین های حیوانی یک راه عالی برای ایجاد  روی در بدن هستند، البته  برخی از غذاهای گیاهی هم این ماده معدنی را تامین می‌کنند.

پروتئین حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ منبع غنی از روی هستند و ، سویا، نخود، لوبیای، آجیل (مانند بادام و بادام زمینی) و دانه نیز  هم از جمله پروتئین‌های گیاهی حاوی روی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha