کفش‌های ورزشی لژدار چند وقتی است وارد بازار شده و طرفداران خاص خود را هم دارد. برخی افراد گزارش کرده‌اند که با این کفش‌ها می‌توانند راحت‌تر راه بروند و حتی بدوند اما مطالعات انجام شده در انگلیس روی این کفش‌ها نشان می دهد با این که این گروه از کفش‌ها به عنوان کفش‌های ورزشی به فروش می رسد اما درواقع نباید برای ورزش و به ویژه دویدن از آن ها استفاده شود.

استانداردهای کفش ورزشی

سلامت نیوز:کفش‌های ورزشی لژدار چند وقتی است وارد بازار شده و طرفداران خاص خود را هم دارد. برخی افراد گزارش کرده‌اند که با این کفش‌ها می‌توانند راحت‌تر راه بروند و حتی بدوند اما مطالعات انجام شده در انگلیس روی این کفش‌ها نشان می دهد با این که این گروه از کفش‌ها به عنوان کفش‌های ورزشی به فروش می رسد اما درواقع نباید برای ورزش و به ویژه دویدن از آن ها استفاده شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اولین مشکلی که این گروه از کفش‌ها دارد، وزن زیاد است. در برخی مدل‌ها، یک جفت از این کفش‌ها، بالای نیم کیلوگرم  وزن دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این سنگین بودن می‌تواند فشار بیشتری را به عضلات جلوی ساق پا وارد کند و علاوه بر خستگی بیشتر، باعث کشیدگی و درد در این عضلات شود.


مشکل دوم این کفش‌ها، در شکل کف آن هاست. در غالب این کفش‌ها به واسطه شکل کفی آن، قوس کف پا به درستی توسط کفش حمایت نمی شود و این خود به فشار بیشتر به این بخش منجر می‌شود.


 به گزارش گاردین، متخصصان معتقدند این مشکلات در زمان استفاده روزانه و پیاده‌روی‌های کوتاه، آن قدر آسیب‌زننده نیست اما پوشیدن این کفش‌ها در زمان فعالیت ورزشی و به ویژه دویدن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای ورزشکاران به دنبال داشته باشد.
 
بایدها و نبایدهای کفش های ورزشی
 فصل تابستان که نزدیک می شود خانواده ها به فکر این می افتند که فرزندانشان را در کلاس های  ورزشی ثبت نام کنند و شرکت در کلاس های ورزشی هم الزامات خاص خودش را دارد از جمله تهیه کفش مناسب .


  پاشنه کفش ورزشی باید مناسب و نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد. اندازه پاشنه به طور متعادل باید حدود 1.5 تا 4 سانتی متر باشد.
یقه کفش، جایی است که اطراف مچ پا را می گیرد و زبانی کفش تکه ای است که در زیر بندهای کفش قرار می گیرد. این قسمت های کفش باید حاوی پد ها و بالشتک های نرمی باشد تا فشار کمتری به پوست وارد کند.


آستر کفش ورزشی باید بدون هر گونه برآمدگی دوخته شده باشد و خیلی نرم یا خیلی سفت نباشد.
انگشتان پا باید بتواند به راحتی در کفش حرکت کند .  کفش نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد . چند قدم راه بروید تا از اندازه کفش اطمینان  حاصل کنید .


 به این فکر نکنید که کفش کتانی بعد از مدتی جا باز می کند. منافذ کفش باید به گونه ای باشد که پاها عرق نکند و هوا در آن جریان داشته باشد .
 کفش های ورزشی به آسانی شکل خود را از دست نمی دهند بنابراین وقتی آن را در دست  می گیرید و قسمت کنار پاشنه را از دوطرف به داخل فشار می دهید، نباید به راحتی فرم آن تغییر کند.


کفش ورزشی  را انتخاب کنید که قوس کف پا  را حفظ کند.
کفش ورزشی تان را با توجه به نوع فعالیتی که قرار است انجام دهید، انتخاب کنید و باید کفش پیاده روی با کفش ورزش در باشگاه متفاوت باشد.
 اولویت اول، کیفیت و استاندارد کفش و اولویت بعدی زیبایی است. کفش های ورزشی را در جای خشک و خنک نگه داری کنید .

 اگر دیابت دارید و قرار است کفش ورزشی انتخاب کنید بهتر است کفش فشار زیادی به پاهایتان وارد نکند و کفی منعطفی داشته باشد .بهترین زمان برای خرید کفش بعد از ظهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha