نایب رئیس انجمن ام اس ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ بیمار در انجمن حمایت از بیماران ام اس جهرم ثبت شده است که این موضوع نشان می دهد جهرم به عنوان منطقه‌ای با میزان بالای شیوع این بیماری در نظر گرفته شود.

میزان شیوع بیماری ام اس در جهرم بالاست

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن ام اس ایران گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ بیمار در انجمن حمایت از بیماران ام اس جهرم ثبت شده است که این موضوع نشان می دهد جهرم به عنوان منطقه‌ای با میزان بالای شیوع این بیماری در نظر گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدعلی صحرائیان در جلسه انجمن MS جهرم افزود: دلشوره و نگرانی همچنین سیگار عوامل تشدیدکننده این بیماری هستند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: تغذیه مناسب شامل: غذای کم‌چرب، میوه، سبزی و انجام ورزش به خصوص ورزش‌های هوازی مانند: یوگا و شنا برای بهبود این بیماران بسیار حائز اهمیت است.

در این جلسه ضمن بیان مشکلات بیماران رو به ازدیاد MS، بنای تفاهم‌نامه انجمن MSجهرم با اداره آموزش و پرورش جهرم برای آگاهی‌بخشی، جمع کمک‌های خیریه به‌ویژه برای فرهنگیان و دانش‌آموزان مبتلا به این بیماری، گذاشته شد.

نایب رئیس انجمن MS ایران همچنین تعدادی از بیماران MS شهرستان جهرم را معاینه کرد.

انجمن حمایت از بیماران ام اس شهرستان جهرم یکی از انجمن‌های دارای مجوز است که برای حمایت از بیماران MS شهرستان و با بیش از ۴۵۰ عضو، از سال ۱۳۹۵ در زمینه کمک‌هزینه درمان، خدمات پزشکی، تهیه دارو، فیزیوتراپی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ورزشی، برگزاری همایش، تهیه سبد کالا، برگزاری کلاس‌های روان‌شناسی و … فعالیت دارد.

ام اِس یا تصلب بافت چندگانه یا Multiple sclerosis که با نام اختصاریِ اِم‌اِس یا MSشناخته می‌شود، نوعی بیماری التهابی مزمن، ناتوان کننده و اغلب پیش‌رونده در سیستم اعصاب مرکزی است که منجر به از بین رفتن پوشش میلین تارهای عصبی می‌شود و به تدریج می‌تواند باعث اختلال در انتقال پیام‌های عصبی بین مغز و سایر قسمت‌های بدن شود. نهایتاً چنین شرایطی منجر به تحلیل غیرقابل برگشت اعصاب می‌شوند.

طیف گسترده‌ای از علائم MS وجود دارند که بستگی به شدت آسیب و نوع عصب آسیب‌دیده دارد. بیماران مبتلا به موارد شدید MS، توانایی راه رفتن و تکلم را از دست می‌دهند. تشخیص زودهنگام MS مشکل است چراکه دارای دوره‌های فعال و غیر فعال است، گاهی اوقات علائم برای مدت چندین ماه از بین می‌روند.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha