شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 272648

روزانه در جهان ۲۳ نفر بر اثر عوارض جانبی اختلالات تغذیه‌ای جان خود را از دست می‌دهند. اختلالات تغذیه‌ای از جمله مشكلات سلامت روان هستند كه خطرناك بوده و زندگی فرد مبتلا را تهدید می‌كنند. همچنین در سراسر جهان تعداد افرادی كه به این اختلال مبتلا می‌شوند رو به افزایش است.

تهدید سلامت روان با رژیم‌های لاغری

سلامت نیوز:روزانه در جهان ۲۳ نفر بر اثر عوارض جانبی اختلالات تغذیه‌ای جان خود را از دست می‌دهند. اختلالات تغذیه‌ای از جمله مشكلات سلامت روان هستند كه خطرناك بوده و زندگی فرد مبتلا را تهدید می‌كنند. همچنین در سراسر جهان تعداد افرادی كه به این اختلال مبتلا می‌شوند رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنام جام جم ، جاكارشناسان انجمن اختلالات تغذیه‌ای خاورمیانه معتقدند افزایش روی آوردن به رژیم‌های لاغری و كاهش وزن با گسترش شبكه‌های اجتماعی و رژیم‌های غذایی كه به هنجار و نرم اجتماعی تبدیل شده‌اند، مرتبط است.

این اختلال، نگرانی جدی در حوزه سلامت به حساب می‌آید، زیرا عملكردهای حیاتی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.محدودیت غذایی و گرسنگی، افراط در ورزش، تلاش برای دفع غذاهای هضم شده از طریق روش‌های خطرناك از میان تمام اختلال‌های سلامت روان كشنده‌ترین هستند و بیش از ۲۰ درصد مبتلایان به این عارضه از مشكلات ناشی از اختلال خوردن جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha