نماینده مردم در مجلس دهم،گفت: غربالگری بیماری سرطان توسط پزشک خانواده و سیستم ارجاع عملیاتی شود تا بتوان هزینه‌های درمان سرطان را در کشور کنترل کرد.

تشخیص زودهنگام سرطان با اجرای کامل طرح پزشک خانواده

سلامت نیوز:نماینده مردم در مجلس دهم،گفت: غربالگری بیماری سرطان  توسط پزشک خانواده و سیستم ارجاع عملیاتی شود تا بتوان هزینه‌های درمان سرطان را در کشور کنترل کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،اصغر سلیمی درباره وضعیت غربالگری بیماری سرطان  در کشور گفت: پروسه درمان بیماری سرطان نیازمند برنامه ریزی پزشکی همسو با آزمایشات منظم ومدون است بنابراین می بایست، شرایط درمان سرطان در کشور به سمتی هدایت شود که تمام اقشار جامعه توان پوشش هزینه های درمانی را داشته باشند.

نماینده مردم  سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری از درمان در بیماری سرطان  می بایست در اولویت قرار بگیرد تصریح کرد:  تشخیص  زود هنگام  سرطان  با اجرایی طرح کامل پزشک خانواده  امکان پذیر است.

وی ادامه داد: غربالگری سرطان  در اولویت، برنامه های  وزارت بهداشت ودرمان در سال 98 قرار بگیرد زیرا  بهبودی بیمار مبتلا به سرطان با مرحله تشخیص بیماری  ارتباط مستقیمی دارد بنابراین می بایست سرعت عمل حرف اول را در درمان بیماری سرطان بزند.

جلوگیری از عود بیماری سرطان نیازمند حمایتهای  مالی و فرهنگی دولت است

 سلیمی  با بیان  اینکه جلوگیری از عود سرطان نیازمند حمایتهای مالی و فرهنگی دولت  است افزود: غربالگری بیماری سرطان  توسط پزشک خانواده  و سیستم ارجاع عملیاتی شود تا بتوان هزینه‌های درمان سرطان را در کشور کنترل کرد.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت تلاش بر این بودکه بیماران  دغدغه ای جز  طی مراحل درمان را نداشته باشد تا بتوانند  فارغ از فشارهای اقتصادی و مالی  پروسه درمانی  شان  را طی کنند اما هزینه های سنگین  درمان،فشارهای اقتصادی به  بیماران خاص به خصوص  بیماران سرطانی وارد کرده است.

  سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با بیان اینکه کنترل هزینه های درمانی  ارتباط  مثبت با پیشگیری بیماری قبل از درمان دارد  یادآورشد : بسیاری از  بیماری های  را می توان قبل  از  حاد شدن،وضعیت بیماری شناسایی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha