فشار خون یکی از علائم اصلی حیات است، هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریک‌تر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

فشار خون می‌كشد

سلامت نیوز:فشار خون یکی از علائم اصلی حیات است، هنگامی که سرخرگ‌های بزرگ، قابلیت ارتجاع و استحکام طبیعی خود را از دست بدهند و عروق کوچک نیز باریک‌تر شوند، فشار خون بالا می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،فشار خون‌ بالا گاهی‌ کشنده‌ بی‌سر و صدا نامیده‌ می‌شود، زیرا تا مراحل‌ انتهایی‌ اکثرا هیچ‌ علامتی‌ ندارد. فشارخون‌ به طور طبیعی‌ در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی‌ که‌ دچار بیماری‌ فشارخون‌ بالاست‌، به‌ هنگام‌ استراحت‌ نیز فشار خونش‌ بالاتر از حد طبیعی‌ است.

آمارهای اعلام شده از جمعیت مبتلایان و افراد درگیر با آن زنگ خطرها را به صدا درآورده است اما از آن بدتر این كه بسیاری از افراد به دلیل بی علامت بودن این بیماری، از وجود آن بی‌خبرند و هنگامی از بیماری خود مطلع می شوند كه متاسفانه كار از كار گذشته است.

پیشگیری از این بیماری خاموش با تغییر سبك زندگی ایجاد می‌شود اما حتی ابتلا به آن درصورتی كه زود از وجودش باخبر شویم می‌تواند با دارو مهار و قابل كنترل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha