دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2732

رئیس انجمن علمی گوارش و کبد کودکان ایران اعلام کرد: 28 درصد مراجعه کودکان به پزشکان فوق تخصص گوارش به علت یبوست است.

 دکتر غلامرضا خاتمی با اعلام این خبر گفت: آمارها در زمینه شیوع یبوست در کودکان متفاوت است که در گزارشی از انگلیس کودکان 4 تا 11 ساله سالم 34 درصد و در برزیل 18 تا 37 درصد از یبوست ناراحت بوده اند و در  اکثر موارد علت یبوست غیر عضوی است.

وی افزود: از دیگر مواردی که در کودکان شایع است، پدیده ریفلاکس که همان برگشت بدون فشار غذا از معده به مری است و در تمام سنین در شیرخواران و کودکان به طور روزانه اتفاق می افتد و از علائم آن در دوره شیر خواری، استفراغ عود کننده، کاهش وزن، بی قراری و گریه، خون ریزی، آپنه تنفسی، سرفه، خس خس سینه، گرفتگی صدا، التهاب مری و لارنژیت است.

خاتمی از برگزاری اولین همایش بیماری های شایع گوارشی کودکان خبر داد و گفت: این همایش با هدف طرح مسائل و مشکلات تشخیصی و درمانی بیماری های شایع گوارشی کودکان با استفاده از تجربیات و بهره گیری از پیشرفت های جدید علمی و فنی در کمک به حل مسائل تشخیص و درمان، طی روزهای دهم و یازدهم خرداد 86 در انستیتو تغذیه ایران برگزار می شود.

رئیس اولین همایش بیماری های شایع گوارش کودکان اضافه کرد: این همایش که با ارائه 30 مقاله برگزار می شود، دارای امتیاز بازآموزی برای فوق متخصصان رادیولوژی کودکان و پزشکان عمومی دارد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از همایش می توانند به سایت ispgh.ir و یا با شماره تلفن 66924545 تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha