سلامت نیوز :مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: در راستای توانمندسازی خانواده‌های مددجو امسال دوره‌هایی با موضوع كار درمانی برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از روابط عمومی كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور اظهار داشت: كاردرمانی یكی از برنامه‌های مهم این نهاد است.
وی افزود: یكی از مشكلات و دغدغه‌های مسئولان این نهاد بی میلی خانواده‌های زیر پوشش به اجرای طرح‌های خودكفایی و اشتغال است.
حسین‌پور با اشاره به اینكه كمیته امداد برای حل این مشكل در سال جاری دوره‌های آموزشی توجیهی و درمانی برای خانواده‌ها برگزار می‌كند اظهارداشت: با توجه به اینكه 60 درصد از مددجویان زیر پوشش استان توان اجرای طرح‌های اشتغال را دارند با توجیه خانواده‌ها تعداد زیادی از آنان با برگزاری دوره‌ها توانمند و خودكفا خواهند شد.
وی یكی از عوامل مهم پایداری طرح‌های اشتغال این نهاد را تهیه ابزار كار و راهنمایی و سركشی به طور مستمر عنوان كرد و افزود: هم‌اكنون 30 كارشناس در زمینه‌های مختلف به مجریان طرح‌ها مشاوره و از طرح‌ها به صورت ماهانه بازدید می‌كنند.
مدیر كل كمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینكه در صورت توجیه طرحها مجریان ‌حین اجرای طرح می‌توانند طرح‌های خود را توسعه دهند، اظهار داشت: كمیته امداد در پرداخت تسهیلات هیچ گونه محدویتی ندارد.
وی همچنین از اجرای 6 هزار طرح اشتغال در سال جاری خبرداد و گفت: هم اكنون 8 هزار طرح در سطح استان مشغول فعالیت است كه برای 14 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.
حسین‌پور سقف اعتبار هر طرح اشتغال را 80 میلیون ریال اعلام كرد و گفت: طرح‌های اجرا شده در زمینه‌های كشاورزی، صنفی، صنعتی، دامپروری و خدماتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha