عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اضافه کار اجباری و معوقات دو مشکل جامعه پرستاری به شمار می رود، گفت: بیش از 90 درصد پرستاران با جان و دل به ارائه خدمات می پردازند بنابراین باید قدرشناس زحمات پرستاران بود و این قدردانی با ایجاد فرصت فراغت همراه است زیرا پرستاران سرمایه های نظام سلامت هستند.

پرستار آماده به کار زیاد است، ردیف استخدام برای جذب نیست/ اضافه کار اجباری و معوقات دو مشکل جامعه پرستاری

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اضافه کار اجباری و معوقات دو مشکل جامعه پرستاری به شمار می رود، گفت: بیش از 90 درصد پرستاران با جان و دل به ارائه خدمات می پردازند بنابراین باید قدرشناس زحمات پرستاران بود و این قدردانی با ایجاد فرصت فراغت همراه است زیرا پرستاران سرمایه های نظام سلامت هستند.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا محجوب در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به کمبود نیروی پرستاری که در حال حاضر به عنوان مشکل اساسی کادر درمان محسوب می شود، اظهار داشت: متاسفانه به علت کمبود منابع مالی بیش از 20 تا 25 سال است که پرستاران مجبور به گذراندن  2یا 3 شیفت کار هستند . پرستار عامل انسانی است و با توجه به  فشار و سختی کاری که متحمل می شوند به عنوان بهترین نیروها در مراکز درمانی به شمار می روند و این امر به شهادت بیماران است.

وی با بیان این که ما به طور واقعی با کمبود 60 هزار نیروی پرستار مواجه هستیم، تصریح کرد: تربیت پرستاران زمان بسیاری را به خود اختصاص می دهد اما در حال حاضر فارغ التحصیل آماده به کار در حرفه پرستاری وجود دارد اما متاسفانه ردیف استخدامی برای آنان وجود ندارد بنابراین سرعت افرادی که از این حرفه خارج می شوند بیش از سرعت افرادی است که به این حرفه وارد می شوند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: پرستاران به دلیل سختی کار و نداشتن انگیزه وارد این حرفه نمی شوند و این امر مزید بر علت کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی شده است اما ما باید رفاهیات این افراد را فراهم کنیم زیرا فداکارانه برای بیماران تلاش می کنند.

وی افزود: بیش از 90 درصد پرستاران با جان و دل به ارائه خدمات می پردازند بنابراین باید قدرشناس زحمات پرستاران بود و این قدردانی با ایجاد فرصت فراغت همراه است زیرا پرستاران سرمایه های نظام سلامت هستند. بنده هر تعطیلات نوروز بیمارستان های حوزه خدمتی خود را بازدید می کنم و از بیماران و همراهان آنان چیزی جز فداکاری کادر پرستاری نمی شنوم .

محجوب گفت: با توجه به سختی کاری که پرستاران متحمل می شوند اما متاسفانه پرداختی آنان با معوقات طولانی مدت همراه است بنابراین با توجه به تعرفه های بیش از حدی که برای پزشکان وضع شد  و ناکارآمدی بیمه ها می بایست بیمارستان ها از ذخایر خود استفاده نمایند و معوقات جامعه پرستاری را پرداخت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha