مشهد- ایرنا- مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پارازیت و امواج رادیویی همراه با عوامل دیگر در ایجاد بیماری‌های التهابی دستگاه عصبی انسان نقش بسزایی دارد.

پارازیت و امواج رادیویی باعث بیماری‌های التهابی دستگاه عصبی می‌شود

سلامت نیوز: مدیر گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پارازیت و امواج رادیویی همراه با عوامل دیگر در ایجاد بیماری‌های التهابی دستگاه عصبی انسان نقش بسزایی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر محسن فروغی پور افزود: تحقیقات نشان داده امواج کیهانی، امواج رادیویی و امواج ماکروویو باعث التهاب مغز و نخاع و ایجاد بیماری‌های دستگاه عصبی انسان می‌شوند.


وی ادامه داد: در بیماری‌های التهابی دستگاه عصبی، سلول‌های عصبی دچار ورم و التهاب شده و بعد از مدتی عملکرد آنها دچار اختلال می‌شود که معروفترین این بیماری‌ها ام. اس است. همچنین التهاب دستگاه عصبی انسان در ایجاد بیماری‌های وابسته به سن مانند آلزایمر و پارکینسون، صرع، بیماری گلین باره، اضطراب و افسردگی موثر است.

این پزشک متخصص مغز و اعصاب بیماری‌های التهاب دستگاه عصبی را شامل دو بخش ذکر و بیان کرد: در دسته نخست بیماری‌های دستگاه عصبی مرکزی قرار دارد که شامل مغز و نخاع می‌شود. دسته دوم نیز بیماری‌های دستگاه عصبی محیطی است که اعصاب دست و پا را درگیرد می‌کند.


وی به دیگر عوامل موثر در بیماری‌های التهاب دستگاه عصبی اشاره و بیان کرد: استرس که بر هم زننده تعادل ایمنی بدن است، تغذیه ناسالم و فست فودها، صنعتی شدن، زندگی شهرنشینی، استریلیزه بودن و دوری از میکروب و عفونت از عوامل موثر در ایجاد این بیماری‌ها هستند.


دکتر فروغی پور گفت: تحقیقات نشان داده در جوامعی که مردم زیاد به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند دستگاه ایمنی بدن به دلیل مواجهه با میکروب‌ها و انگل‌ها قوی‌تر و کارآمدتر است و در نتیجه افراد در این جوامع کمتر به بیماری‌های التهاب دستگاه عصبی مبتلا می‌شوند اما در جوامع پیشرفته و شهرنشین که مردم کمتر به عفونت‌ها مبتلا می‌شوند بیماری‌های التهاب دستگاه عصبی مانند ام. اس بیشتر است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۳ هزار کارمند بهداشتی و درمانی قطب پزشکی شمال شرق کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha