وزیر بهداشت گفت: سه شهرستان كاشمر ، ارسنجان و لواسان به عنوان شهرهای ایمن و مدل‌های موفق همكاری بین بخشی برای پیشگیری و كنترل حوادث در كشور مطرح هستند و دوره پایلوت كشوری را می‌گذرانند.

كامران باقری لنكرانی، امروز در حاشیه همایش هیئت مدیره‌های نظام پرستاری در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای افزایش ایمنی و كاهش حوادث در كشور با توجه به هفته جهانی ایمنی راه توضیح داد: ما در وزارت بهداشت با معلول حوادث مواجهیم و وقتی اتفاقی افتاد رسیدگی به حادثه دیدگان آن به ما مربوط است كه در این زمینه گسترش اورژانس پیش بیمارستانی طی سال‌های اخیر انجام شده است.
وی اضافه كرد: تعداد پایگاههای اورژانس پیش بیمارستانی طی دو سال اخیر دو برابر شده و از 650 پایگاه به 1300 پایگاه رسیده است و این روند همچنان ادامه دارد و امسال هم در جاهایی كه هنوز موفق به ایجاد پایگاه اورژانس نشده‌ایم كانكس اورژانس دایر می‌شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه پیشگیری و آموزش نیز با همكاری وزارت آموزش و پرورش متون آموزشی را تدوین می‌كنیم و در سمینارهای آموزشی در زمینه پیشگیری از بروز حوادث شركت می‌كنیم.
باقری لنكرانی اضافه كرد: از جمله اقدامات دیگر برای ارتقای سطح ایمنی در همه زمینه‌ها نه فقط ایمنی حوادث رانندگی و راهها، پایلوت كردن سه شهر كشور به عنوان شهرهای ایمن در حال انجام است كه در این شهرها با همكاریهای بین بخشی موثر به دنبال رسیدن به یك مدل موفق برای ارتقای سطح ایمنی در یك شهر هستیم كه الگویی برای كشور باشد.
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در مورد تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس است، شور اول آن تصویب شده و شور دوم آن نیز مراحل تصویب را می‌گذراند و با توجه به اینكه پس از تدوین این قانون ما در وزارت بهداشت باید آیین نامه اجرایی آن را تدوین كنیم از هم اكنون برای از دست ندادن زمان گروهی از كارشناسان مقدمات كار تدوین آیین نامه اجرایی این قانون را آغاز كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha