چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 274112

وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، داشتن فرزند دختر و پسر باعث می شود که خانواده ها تمایل به داشتن فرزندی با جنسیت خاصی باشند.

تهدید سلامت جنین با رژیم تعیین جنسیت

سلامت نیوز:وضعیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، داشتن فرزند دختر و پسر باعث می شود که خانواده ها تمایل به داشتن فرزندی با جنسیت خاصی باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،به دلیل بعضی بیماری های ژنتیکی مانند هموفیلی یا دیستروفی عضلانی دوشن که فقط جنس خاصی را مبتلا می‌کنند ممکن است پزشکان به خانواده ها روش هایی را که احتمال تولد فرزند با جنسیت دختر یا پسر افزایش می‌دهد، پیشنهاد کنند.
یکی از روش هایی که امروزه برای دختر دار یا پسردار شدن در بین جوامع مطرح شده است رژیم های تعیین جنسیت است.تغییردرمیزان مصرف مواد معدنی قبل وابتدای بارداری خطراتی برای نوزاددارد از جمله :
رژیم های تعیین جنسیت با تغییر درمصرف سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم تنظیم می شود وحداقل باید دو ماه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری شروع شود .
 بر این اساس به تعدادی از نتایج مطالعات انجام شده اشاره می کنیم:ممکن است متابولیسم، رگ ها، رشد و عملکرد اندام ها را تغییر دهد که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی چاقی، تغییر عملکرد کلیه و در نهایت دیابت نوع 2 شود.تاثیر احتمالی کمبود مواد مغذی روی جنین بر بیماری های مزمن افراد موثر است.مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در قبل بارداری و سه ماهه اول بارداری بر وزن زمان تولد و زایمان زودرس موثر هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha