«داشتیم با هم صحبت می‌کردیم؛ به او می‌گفتم وقتی خارج از مجموعه هلال‌احمر کار و درآمد داری، برایم جالب است چرا اصرار داری ارتباطت را حفظ کنی و در پایگاه ساعت‌ها بمانی برای این‌که بتوانی در ماموریت‌های امدادونجات شرکت کنی؛ جوابی که محمدحسین داد هم مثل انگیزه‌اش برایم جالب بود.

جانش را برای نجات مردم سرزمینش داد

سلامت نیوز:«داشتیم با هم صحبت می‌کردیم؛ به او می‌گفتم وقتی خارج از مجموعه هلال‌احمر کار و درآمد داری، برایم جالب است چرا اصرار داری ارتباطت را حفظ کنی و در پایگاه ساعت‌ها بمانی برای این‌که بتوانی در ماموریت‌های امدادونجات شرکت کنی؛ جوابی که محمدحسین داد هم مثل انگیزه‌اش برایم جالب بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،البته نه برایم عجیب بود و نه دور از ذهن؛ محمدحسین گفت کمک‌کردن به مردم لذت خاصی برایم دارد؛ کمک می‌کند روحیه‌ام قوی‌تر شود و حس کنم انسان مهمتری برای جامعه‌ام هستم. صبح فردای همان شب در حین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان یک تصادف، جانش را در راه اراده و انگیزه‌اش داد.» اینها صحبت‌های میلاد صادقی رفیق صمیمی محمدحسین، امدادگر جمعیت هلال‌احمر است که دیروز در حین عملیات امدادرسانی جانش را از دست داد.

 
عاشق کارهای بشردوستانه بود
خبر کوتاه بود و تلخ؛ محمدحسین نظری، نجاتگر ٢٦ ساله جمعیت هلال‌احمر که ۵‌سال به‌طور داوطلبانه در عملیات‌های مختلف در صحنه حادثه اقدام به کمک و نجات آسیب‌دیدگان در حوادث کرده بود، صبح دیروز هنگام امدادرسانی در گردنه «کلی‌کوش» جان خود را از دست داد.

محمدحسین فارغ‌التحصیل کارشناسی پرستاری بود، به تازگی خدمت سربازی را پشت سر گذاشته بود و این عملیات یکی از مهمترین  ماموریت‌های امدادی او بود که متاسفانه جانش را گرفت. میلاد صادقی رفیق صمیمی محمدحسین بود؛ سال‌ها با هم در امدادونجات همکاری نزدیک داشتند. او در مورد اخلاق و شخصیت این امدادگر جوان  می‌گوید:

«محمدحسین خیلی شوخ‌طبع بود؛ نسبتا آرام بود. قبل از دانشگاه خیلی شور و ذوق داشت و نسبتا هیجانی بود. بعد از دانشگاه آرام‌تر شده بود. در دانشگاه کارشناسی پرستاری خوانده بود، پس از فارغ‌التحصیلی طرح دوره‌های پرستاری را طی کرد و بعد از مدتی به صورت رسمی وارد امدادونجات هلال‌احمر شد. دوره‌های تکمیلی و تخصصی امدادونجات هلال‌احمر را گذراند و بعد از آن هم به صورت رسمی همکاری‌اش را با جمعیت آغاز کرد.»


کمک به مردم روحیه‌اش را قوی‌تر می‌کرد
به هلال‌احمر علاقه زیادی داشت. درحالی‌که کار آزاد داشت و در رشته خودش پرستاری درآمد داشت، اما به کارهای داوطلبانه و  بشردوستانه بسیار علاقه داشت، صادقی می‌گوید: «محمدحسین ٥‌سال بود که به صورت داوطلبانه با جمعیت همکاری داشت و ٣‌سال بود که در پایگاه امدادونجات منطقه حضور پیدا می‌کرد.» این دوست قدیمی محمدحسین ادامه می‌دهد:

«او قبل از این اتفاق هم بارها در عملیات‌های مختلف حضور داشت، اما این عملیات به دلیل وسعت و شدت حادثه یکی از سخت‌ترین ماموریت‌ها محسوب می‌شد.» صادقی از آخرین خاطره‌ای که با محمدحسین نظری دارد، برایمان می‌گوید: «شب قبل از حادثه داشتیم با هم صحبت می‌کردیم. به او می‌گفتم وقتی خارج از مجموعه هلال‌احمر کار و درآمد داری، برایم جالب است چرا اصرار داری ارتباطت را حفظ کنی و در پایگاه ساعت‌ها بمانی تا بتوانی در ماموریت‌های امدادونجات شرکت کنی.

جوابی که محمدحسین داد هم مثل انگیزه‌اش برایم جالب بود. البته نه برایم عجیب بود و نه دور از ذهن؛ محمدحسین گفت کمک‌کردن به مردم لذت خاصی برایم دارد و کمک می‌کند روحیه‌ام قوی‌تر شود و حس کنم انسان مهمتری برای جامعه‌ام هستم.» صبح فردای همان شب در حین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان یک تصادف، جانش را در راه علاقه قلبی و انگیزه‌اش داد.


چه اتفاقی جان امدادگر جوان را گرفت؟
مهدی خوبیار، معاون عملیات جمعیت هلال‌احمر استان فارس در مورد درگذشت این امدادگر جوان به «شهروند» می‌گوید: «محمدحسین از نجاتگران شهرستان خرمبید استان فارس بود؛ به نام او را می‌شناختم.

حادثه‌ای دیروز صبح اتفاق افتاد، ساعت‌ها ١٥ و ٨ دقیقه از طریق پایگاه امدادی هلال‌احمر منطقه کولی‌کوش شهرستان خرمبید اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد و آمبولانس هلال‌احمر و آمبولانس اورژانس هر دو به محل حادثه اعزام می‌شوند.

حادثه اول مربوط به تصادف دو خودروی سنگین با هم بود؛ یک تریلی و یک کامیون با هم برخورد کرده بودند که مثل همیشه نیروهای هلال و اورژانس وارد عمل می‌شوند. حادثه‌دیدگان توسط اورژانس منتقل می‌شوند و امدادگران هلال‌احمر هم کارشان را انجام داده و در حال برگشت به پایگاه بودند که اتفاق دوم رخ می‌دهد.

یک پراید با خودروی پیک‌آپ پلیس راه برخورد می‌کند؛ بنابراین امدادگران به صحنه تصادف دوم بازمی‌گردند و مشغول بیرون آوردن مصدومان از خودروی پراید می‌شوند. یک مرد، یک زن و یک کودک در پراید گیر کرده بودند.


به گفته معاون عملیات هلال‌احمر فارس نکته مهم اتفاق تلخ دیروز این است که سرباز پلیس راه هم جاده را امن کرده بود و مراقب تردد خودروها در حین امدادرسانی به خودرو‌های حادثه‌دیده بود.

با این حال متاسفانه یک تریلی با سرعت زیاد به صحنه نزدیک می‌شود، درحالی‌که کنترل خودروی سنگین از دست راننده خارج شده بود، به صورت پشت‌سرهم با سرعت بالای ١٠٠ کیلومتر با همه خودروهای جاده برخورد می‌کند. محل دقیق حادثه در کیلومتر ۲۰ محور صفاشهر – آباده بود.


خوبیار با بیان این‌که تریلی هرچه بر سر راهش بود را زیر گرفته و رفته، به مرگ تلخ امدادگر شهرستان خرمبید اشاره می‌کند: «متاسفانه امدادگر ما درحالی‌که مصدومان حادثه قبلی را از خودرو بیرون آورده و خودش داخل پراید بود، این اتفاق تلخ رخ می‌دهد و او در دم جانش را از دست می‌دهد.

یک سرباز نیروی انتظامی هم بر اثر این تصادف بزرگ فوت کرد.» خوبیار  با تاکید بر این‌که نیروهای امدادی هلال‌احمر استان به سرعت خودشان را به این حادثه رساندند، ادامه می‌دهد: «این حادثه بزرگ ١٥ نفر مصدوم داشت که همگی بر اثر برخورد خودروی سنگین به کناره جاده پرتاب شده بودند. تریلی نهایتا با له کردن چندین خودروی سواری با بلوک سیمانی برخورد کرده، آتش گرفت و راننده آن هم از بین رفت.»


 دبیر کل  هلال‌احمر

انا لله و انا الیه راجعون

خبر عروج آسمانی جناب آقای محمدحسین نظری، نجاتگر فداکار  جمعیت هلال احمر شهرستان خرم‌بید استان فارس باعث تالم و تاثر عمیق اینجانب شد.


این داوطلب جوان در حین خدمت و ماموریت امداد و نجات به لقاءالله پیوست و همین موضوع بر عظمت عروج وی افزوده و جلوه‌ای بی بدیل و شهادت گونه به کوچ ابدی مرحوم نظری بخشیده است.


امروز جمعیت هلال احمر در غم فراق عضوی عزیز از خانواده خود به سوگ نشسته است، زیرا فقدان امدادگران و نجاتگران داوطلب که با هدف کسب رضایت پروردگار و خدمت به مردم عضو این نهاد امدادی می‌شوند، خسارتی بزرگ برای هلال احمر است که یکی از سرمایه‌های ارزشمند خود را از دست می‌دهد.


ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم نظری و سایر بازماندگان این عزیز، علو درجات، رضوان و رحمت واسعه الهی را برای روح آن مرحوم مسئلت دارم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha