مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس را انکار نمی‌کنیم، اما آمارها در این زمینه حکایت از نرمال و طبیعی بودن شرایط مدارس از نظر تربیتی دارد.

وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس را انکار نمی‌کنیم

سلامت نیوز:مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس را انکار نمی‌کنیم، اما آمارها در این زمینه حکایت از نرمال و طبیعی بودن شرایط مدارس از نظر تربیتی دارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد ،مسعود شکوهی، با اشاره به اهداف و رویکردهای اورژانس اجتماعی مدارس گفت: البته عنوان این اقدام، اورژانس اجتماعی نیست و در واقع به نوعی مراکز مداخله در بحران‌ هستند. ما سعی داریم یک مرکز مداخله در فوریت‌های روانی- اجتماعی دانش‌آموزان در سطح ادارات تمامی شهرستان‌ها و مناطق کشور برای مواردی که نیازمند مداخله است، زیر نظر مشاوران متخصص در مراکز مشاوره منطقه تشکیل بدهیم.

تلاش می‌کنیم و امیدواریم با شروع سال تحصیلی ۹9-۹8 همزمان این طرح نیز رونمایی شود. بناست که در هر منطقه تیمی تعریف شود تا به این مسائل بپردازد و در عین‌حال برای پاسخگویی یک خط آنلاین نیز در حال راه‌اندازی است که البته در ابتدا باید زیرساخت‌های آن ایجاد شود. قرار است در شهریور‌ماه شروع به کار شود.

شکوهی درباره علت وجود آسیب‌های نوپدید در مدارس و وظیفه کارکنان و مدیر در قبال آسیب‌هایی که در مدارس دانش آموزان را تهدید می‌کند، گفت: به هر حال مدارس یک آینه و انعکاسی از جامعه و خانواده هستند، در واقع مدارس ما فضای ایزوله و جدا از جامعه نیست. تدبیر و برنامه امسال آموزش و پرورش افزایش مدارس مجری طرح نماد است که البته میزان آن به طور قطعی اعلام نشده و مشخص نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha