یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 274304

گاهی‌ اوقات تنها بودن بهترین راهی است که مغز را از دغدغه‌های دنیای کسب‌وکار جدا می‌کند اما استراحت کردن بدین شیوه همواره امکان‌پذیر نیست.

راهی برای فرار از دغدغه‌های کاری!

سلامت نیوز:گاهی‌ اوقات تنها بودن بهترین راهی است که مغز را از دغدغه‌های دنیای کسب‌وکار جدا می‌کند اما استراحت کردن بدین شیوه همواره امکان‌پذیر نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی سلام  ،مثلا در یک خانه‌ شلوغ؛ به ویژه اگر بچه کوچک حضور داشته باشد به هیچ وجه نمی‌توان لحظات تنهایی را تجربه کرد. البته ذکر این نکته هم مهم است که معنی رفتن به غار تنهایی الزاما تنها بودن نیست و مقصود این است که به روشی مناسب، ذهن را از دغدغه‌های کسب و کار برای لحظاتی آزاد کنیم و با پرداختن به کارهایی دیگر یا هیچ کار نکردن استراحتی مفید داشته باشیم تا بتوانیم بازگشت بهتری برای پیشرفت شغلی داشته باشیم.

 انباری را مرتب کنید!
بدین منظور افراد مختلف راه‌حل‌های گوناگونی دارند. به‌عنوان مثال تمیز کردن سبزیجات یا حبوبات، شستن ظروف، مرتب کردن پارکینگ، انباری یا حیاط راه‌حل های خوبی برای کنار گذاشتن دغدغه‌های کار است.
دقت داشته باشید این قبیل کارها باید بیشتر جنبه‌ فیزیکی و نه فکری داشته باشند چراکه در طول روز به‌اندازه‌ کافی از مغزتان کار کشیده‌اید و حال بهتر است کمی فعالیت فیزیکی داشته باشید. این بهترین نوع استراحت برای کارآفرینان است.
هر قدر عضله‌ها بیشتر درگیر فعالیت‌های غیر فکری شوند، خاموش یا همان آرام شدن مغز هم سریع‌تر پیش می‌رود. بر اساس نتایج تحقیقات، آنتراکت (وقفه‌ کوتاهی که در مدت انجام یک کار بلند و طولانی ایجاد می‌شود) در بهبود عملکرد مغز انسان موثر است. این وقفه‌ها تمرکز را افزایش می‌دهند و بهره‌وری را بالا می‌برند.
اگرچه معمولا مدیریت صحیحی روی آن‌ها انجام نمی‌شود و برخی افراد وقتی وقفه‌ای را شروع می‌کنند، یادشان می‌رود یا دیگر قادر نیستند که به متن کار برگردند.
  اصول بهره بردن از یک وقفه در کار
از سوی دیگر افراد غرق در کار، فراموش می‌کنند به خودشان استراحت دهند یا گاهی اوقات فهرست کاری برخی افراد به اندازه‌ای شلوغ است که فرد باید بی‌وقفه کار کند تا پروژه‌ یا کار خود را به موقع تحویل دهد  درصورتی‌که کار بی‌وقفه، تاثیری در افزایش سرعت ندارد و حتی بهره‌وری را پایین می‌آورد. بنابراین وقفه‌های کوتاه کمک می‌کنند کارها با سرعت بیشتری انجام شوند.
با این حال اگر بین کارهای خود وقفه‌های کوتاه دارید اما تفاوتی در بهره‌وری احساس نمی‌کنید، احتمالا این کار را به‌درستی انجام نمی‌دهید. هنگام آنتراکت یا وقفه باید به‌طور کامل از کار فاصله بگیرید.
به‌عنوان مثال هنگامی که ناهار می‌خورید و همزمان ایمیل‌هایی را که از رئیس‌تان دریافت کردید بررسی می کنید در حال سپری کردن یک وقفه بهره‌ور نیستید. وقفه‌ها زمانی جواب می‌دهند که فرد از نظر ذهنی به‌طور کامل از کار فاصله بگیرد.
فردی که از آنتراکت بازمی‌گردد تمرکز بیشتری دارد، خلاق‌تر است و ایده‌های جالب‌تری ارائه می‌دهد. این فرد دیگر نیازی به حضور در شبکه‌های اجتماعی ندارد و برای ادامه‌ کار کاملا با انگیزه و آماده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha