دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 274362

آناناس میوه ای استوایی و غنی از ویتامین ها، آنزیم ها و آنتی اکسیدان هاست. آناناس به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، استخوانهای قوی ایجاد می کند و از بروز اختلالات گوارشی جلوگیری می کند. با وجود طعم شیرینش، آناناس کم کالری است.

مزایای شگفت انگیز آناناس

سلامت نیوز:  آناناس میوه ای استوایی و غنی از ویتامین ها، آنزیم ها و آنتی اکسیدان هاست. آناناس به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، استخوانهای قوی ایجاد می کند و از بروز اختلالات گوارشی جلوگیری می کند. با وجود طعم شیرینش، آناناس کم کالری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، آناناس حاوی مقدار زیادی ویتامین C و منگنز است. این میوه ی گرمسیری همچنین یک راه خوب برای دریافت فیبرهای غذایی مناسب و برملائین (آنزیم) است.

آناناس علاوه بر داشتن مقادیر بالایی از منگنز، که برای دفاع از آنتی اکسیدان ها مهم است، حاوی مقادیر زیاد تیامین، ویتامین B است که در تولید انرژی نقش مهمی دارد.

طبق آمار بانک اطلاعاتی ملی USDA، یک فنجان از تکه های آناناس با وجود شیرین بودن تنها ۷۴ کالری دارد. آناناس بدون چربی، بدون کلسترول و کم سدیم است. جای تعجب نیست که آناناس حاوی قند است، حدود ۱۴ گرم در هر فنجان.

آناناس حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که با آسیب سلول مبارزه می کنند. ویتامین C یک مبارزه مفید در برابر مشکلات قلبی و درد مفصلی است.

آناناس با داشتن منگنز سبب تولید استخوان های قوی و بافت همبند می شود. منگنز همراه با مواد معدنی دیگر می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان در زنان بعد از یائسگی مفید باشد.

آناناس حاوی فیبر رژیمی است که برای سلامت روده بسیار مهم است.

بر خلاف بسیاری از دیگر میوه ها و سبزیجات، آناناس حاوی مقادیر قابل توجهی از برملائین، آنزیمی است که پروتئین را تجزیه می کند، و به هضم غذا کمک می کند، به گفته انجمن سرطان آمریکا. مطالعات متعدد نشان داده است که بروملین همچنین میتواند در درمان استئوآرتریت مفید باشد.

علاوه بر داشتن مقدار زیادی ویتامین C، برمولین آنابولا ممکن است سبب کاهش میزان مخاط در گلو و بینی شود. بنابراین مصرف آن در سرماخوردگی و برای افرادی که دارای آلرژی هستند توصیه می شود.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha