در فصلی قرار داریم که انواع سبزی ها در دسترس است، این مطلب را بخوانید تا با شیوه های اضافه کردن سبزی به رژیم غذایی خانواده آشنا شویداگر سبزی و ریشه های خوراکی مانند هویج ، چغندر و... را که برای سالاد تهیه کرده اید کمی پلاسیده و ظاهر نازیبایی پیدا کرده است، آن ها را خرد و تفت دهید تا مزه دار شود و بعد از آن کنار وعده غذایی به خصوص کنار غذای گوشتی استفاده کنید. روش های مختلفی برای پخت سبزی ها وجود دارد از جمله کبابی کردن، تفت دادن و تهیه پوره ...

همه جوره سبزی‌ها را در دستور کار آشپزی‌تان قرار دهید

سلامت نیوز:در فصلی قرار داریم که انواع سبزی ها در دسترس است، این مطلب را بخوانید تا با شیوه های اضافه کردن سبزی به رژیم غذایی خانواده آشنا شویداگر سبزی و ریشه های خوراکی مانند هویج ، چغندر و... را که  برای سالاد تهیه کرده اید کمی پلاسیده و ظاهر نازیبایی پیدا کرده است، آن ها را خرد و تفت دهید تا مزه دار شود و بعد از آن کنار وعده غذایی به خصوص کنار غذای گوشتی استفاده کنید. روش های مختلفی برای پخت سبزی ها وجود دارد از جمله کبابی کردن، تفت دادن و تهیه پوره ...
 
 سبزیجات بخار پز
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، سبزیجات بخار پز بهترین گزینه برای روزهای شلوغ شماست . می توانید از توری بخار پز استفاده و سبزیجات را هنوز درحالی که میان آن کمی خام است آماده و همراه غذامیل کنید . بیشتر سبزیجات بین 5 تا 10 دقیقه بخارپز می شود. تنها  ریشه هایی مانند سیب زمینی، چغندر و ... که سخت تر است نیاز به زمان بیشتری دارد. برای این که نتیجه بهتری بگیرد، سبزی‌ها را جداگانه بخار پز کنید.


کبابی کردن تنها برای گوشت نیست
 شما می توانید سبزیجات را هم کبابی کنید و حتی برای طعم و عطر بهتر آن ها را مزه دار کنید.سبزیجات را درسرکه بخوابانید یا هنگام کبابی کردن روی آن سرکه بریزد . نمک و روغن را با هم اضافه کنید تا سبزیجات کاملا طعم بگیرد.


 سبزی های نرم و ساقه ای مانند قارچ، کدو، پیاز، فلفل و کرفس را به اندازه ای برش بزنید که روی  توری گریل بماند .ابتدا سبزی هایی که دارای بافت ضخیم تر است را کبابی کرده و سپس سبزی های نرم تر را اضافه  کنید.

  می توانید سبزی ها را برای مدت کوتاه  در آب نمک بخوابانید و سپس کبابی کنید. سبزی هایی مانند هویج، چغندر و ریشه های مانند ترب را اول بجوشانید و سپس به قطعات ریز تر خرد کرده و کبابی کنید. برگ های نازک کاهو را کمی روغن و نمک بزنیدو کبابی کنید .


برای این که سبزیجات در هنگام کبابی شدن از هم نپاشد،  آن ها را در فویل بپیچید وبعد از پخته شدن روی کباب پزمیل کنید.
8  تا 10 دقیقه  برای پخت کافی است .


سبزی‌های منجمد
سبزی ها را درمخلوط کن بریزید و به آن  مقدار کمی آب اضافه کرده  و دستگاه را روشن کنید. بعد از این که سبزی کاملا خرد شد، آن را در قالب یا کیسه فریزر بریزید یا به قطعات کوچک تقسیم  و در زمان مصرف هر قسمت آن را از فریزر  بیرون بیاورید و به غذا اضافه کنید . می توانید مکعب های یخ زده را به سوپ ، شیرینی ، خامه و چیپس اضافه کنید .

اگر ازمکعب های یخی  مانند هویج برای تهیه کیک و شیرینی استفاده می کنید ، به جای آب، کمی شیر نارگیل اضافه کنید ( کمی پودر نارگیل را با آب با دور تندمخلوط کن هم بزنید  تا به رنگ سفید درآید.از این مایه به  عنوان شیر نارگیل استفاده کنید.)


 پیشنهاد  برای تهیه پوره
* سبزی ریحان ، سیب زمینی، جعفری – کمی
*برگ اسفناج – کمی
 *سیر – یک تا دو حبه
* سرکه – یک تا دو قاشق غذاخوری
( اختیاری)
*پودر زنجبیل –  کمتر از یک قاشق چای خوری
*عصاره گوشت یا مرغ – به میزان لازم
همه مواد را در غذا ساز یا  وسیله دیگر به شکل پوره در آورده و در قالب یا سینی به  قطعات مکعبی تقسیم کنید و در فریزر قرار دهید .
ممکن است سوال کنید که زمانی که مقدار سبزی‌هایم  کم است  چگونه از آن پوره تهیه کنم ؟


در این شرایط بهتراست هرمرحله که سبزی را شست و شوی کامل می دهید ، اضافه آن را در کیسه سر بسته در فریزر قرار دهید. زمانی که میزان آن به مقدار کافی رسید از آن پوره تهیه کنید . فرقی نمی‌کند سبزی شما چه باشد  اما پیشنهاد می کنم برای عطر و طعم بهترازپیاز ، سیر، چند ساقه کرفس و چند تکه هویج استفاده کنید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha