سازمان جهانی بهداشت (WHO) حمایت های خود را در تامین نیازهای ضروری دارو، تجهیزات و خدمات بهداشتی، به بیش از 160 هزار نفر آسیب دیده از سیل ویرانگر فروردین 1398، با کمک مالی دولت ژاپن تقویت می کند.

حمایت ژاپن از سازمان جهانی بهداشت در کمک به 160 هزار نفر از آسیب دیدگان سیل های سال 98 در ایران

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) حمایت های خود را در تامین نیازهای ضروری دارو، تجهیزات و خدمات بهداشتی، به بیش از 160 هزار نفر آسیب دیده از سیل ویرانگر فروردین 1398، با کمک مالی دولت ژاپن تقویت می  کند.
به گزارش سلامت نیوز کمک مالی دولت ژاپن که معادل 700 هزار دلار است، سازمان جهانی بهداشت را در حمایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تامین و ارائه بهتر و موثرتر تجهیزات پزشکی و خدمات بهداشتی به مراکز درمانی اعم از مراکز دایم، موقت و سیار موجود در کشور یاری خواهد کرد.  این اقدامات، شامل حمایت سیستم سلامت برای بهبود نظام مراقبت بیماری ها و ایجاد پایگاه های دیده ور برای گزارش دهی بیماری ها می باشد.  
سازمان جهانی بهداشت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از این بودجه اقدام به تهیه واکسن بیماری های مخلتف از جمله هپاتیت ای، وبا و سایر بیماری های قابل پیشگیری از طریق واکسن می نماید. بودجه اهدایی دولت ژاپن همچنین برای آموزش تیم های واکنش سریع جهت پیشگیری، شناسایی و پاسخ به موقع و موثر به طغیان احتمالی بیماری های واگیر اپیدمیک صرف خواهد شد.
دکتر کریستف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران طی بازدیدی رسمی از سفارت ژاپن در تهران ضمن اعلام قدردانی از حمایت به موقع مردم ژاپن در زمانی که به شدت به آن نیاز است، گفت: سیل های اخیر نه تنها باعث آسیب به منازل و زیرساخت های موجود در 17 استان بیشتر آسیب دیده از سیل در کشور شده است بلکه تعداد قابل توجهی از مراکز ارائه خدمات درمانی را نیز به صورت کامل یا جزئی از چرخه خدمات رسانی خارج کرده است. این شرایط موجب ایجاد محدودیت در دسترسی بیماران به خدمات پزشکی و بهداشتی ضروری در مناطق آسیب دیده شده است.
وی افزود: حمایت ملت ژاپن از سازمان جهانی بهداشت و مردم ایران در توسعه و ارتقاء خدمات بهداشتی درمانی در وضعیت موجود تاثیر به سزایی خواهد داشت.
آقای میتسوگو سایتو، سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرد که دولت ژاپن انتظار دارد  این پروژه که در حمایت از تلاش های دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای پاسخ به شرایط اضطرار و فاز بازیابی می باشد، با موفقیت انجام شود.
در اواخر اسفند سال 1397 مناطق وسیعی از ایران تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته و بالغ بر 10 میلیون نفر در مناطق سیل زده نیاز به کمک و امداد رسانی داشته که از این تعداد بیش از دو میلیون نفر، شامل 161 هزار نفر با آسیب پذیری بالا، نیازمند به کمک ها و خدمات بهداشتی می باشند.
شایان ذکر است، در فروردین سال 1398 درطی فرایند سریع  پاسخ به شرایط اضطرار، سازمان جهانی بهداشت (WHO) محموله ای شامل اقلام و تجهیزات پزشکی ضروری برای کشور جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به نیازهای بهداشتی رو به افزایش هزاران نفر مردم آسیب دیده از سیل در استان ها، به وسیله هواپیما وارد کشور کرد. این تجهیزات شامل بسته های مورد نیاز برای درمان بیماران تروما، بسته های حاوی دارو و تجهیزات پزشکی اورژانس، کنترل بیماری وبا و بیماری های غیرواگیر و سایر اقلامی است که  توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نیاز شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha