چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 274584

دبیر علمی هجدهمین كنگره دندانپزشكی كودكان ایران، از پوسیدگی دندان به‌عنوان شایع‌ترین بیماری میكروبی قابل پیشگیری در كودكان نام برد و گفت: كودكان از 2.5 سالگی می‌توانند با استفاده از خمیر دندان‌های مخصوص كودك كه مناسب سن آنهاست و البته به مقدار كم استفاده كنند.

كودكان از 2.5 سالگی مسواک بزنند

سلامت نیوز:دبیر علمی هجدهمین كنگره دندانپزشكی كودكان ایران، از پوسیدگی دندان به‌عنوان شایع‌ترین بیماری میكروبی قابل پیشگیری در كودكان نام برد و گفت: كودكان از 2.5 سالگی می‌توانند با استفاده از خمیر دندان‌های مخصوص كودك كه مناسب سن آنهاست و البته به مقدار كم استفاده كنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر سارا توسلی اظهار كرد: شواهد علمی نشان می‌دهد كودكان برای داشتن دندان‌های سالم، حداقل دو بار در روز لازم است مسواك بزنند كه یك بار قبل از خواب شب و یك بار قبل یا بعد از صبحانه است.

عضو هیات علمی دانشگاه دندانپزشكی آزاد تاكید كرد: مسواك زدن برای كودكان قبل از مدرسه باید توسط والدین انجام شود و كودكان نمی‌توانند به تنهایی مسؤولیت سلامت دندان‌های خود را عهده دار شوند. وی بر محدودیت در استفاده از خوراكی‌های حاوی مواد قندی برای كودكان تاكید كرد و افزود: توصیه ما به والدین این است كه مصرف خوراكی‌های حاوی مواد قندی و چسبنده در میان وعده‌های كودكان به‌تدریج كمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha