معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود تا از حق و حقوق این قشر حمایت ویژه صورت گیرد.

ادامه پیگیری لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تا رسیدن به مرحله تصویب

سلامت نیوز:معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود تا از حق و حقوق این قشر حمایت ویژه صورت گیرد.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار ،معصومه ابتکار روز پنجشنبه در مراسم «زمانی برای تو» که مصادف با میلاد حضرت معصومه‌(س) در ایوان شمس برگزار شد، اظهار کرد: در‌ صددیم تا حمایت از کودکان و نوجوانان را با پیگیری حقوق این قشر در مجلس حمایت کنیم تا با درخواست دولت و مجلس این لایحه به تصویب برسد. وی با بیان اینکه ایرادات این لایحه از طریق دولت اصلاح شده است، افزود: در آخرین مرحله از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تقاضا داریم تا این لایحه در جهت حمایت از کودکان و نوجوانان به تصویب نهایی برسد.

معاون رئیس جمهوری همچنین به دومین لایحه در‌خصوص ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از ۱۳ سال ( که در برخی از نقاط کشور وجود دارد) اشاره کرد و گفت: آمار ازدواج این دختران بسیار اندک است ولی برای این معاونت بسیار مهم است چرا که این لایحه از طریق دولت به کمیسیون فرعی ارسال و به زودی تصمیم نهایی آن گرفته می‌شود.

ابتکار همچنین به ضرورت توجه به نیازهای دختران در جامعه پرداخت و گفت: سال گذشته ۶۷ هزار معلم مقطع ابتدایی آموزش‌های مربوط به حوزه ورزش و تربیت بدنی را فرا گرفتند و امیدواریم در آینده شاهد پویایی بیشتر تربیت بدنی در مدارس مقطع ابتدایی باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مهارت‌های ارتباطی اظهار کرد: اگر افراد مختلف مهارت‌های ارتباط گرفتن با افراد و گفت‌و‌گو را به بهترین نحو ممکن آموزش ببینند، نتیجه این اتفاق را در جامعه خواهیم دید. معاون رئیس جمهوری بیان کرد: مهارت زندگی برای دختران نیز ضروری است چرا که در کنار درس، آموزش و پرورش نیز نگاه علمی به مهارت زندگی برای دختران مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha