شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 274767

یك فوق‌تخصص گوارش و كبد كودكان با اشاره به بلعیدن باتری سكه‌ای به عنوان یكی از مشكلاتی كه در بخش اورژانس كودكان زیاد مشاهده می‌شود، گفت: این باتری‌ها در ابزار خانگی مثل ساعت و اسباب‌‌بازی‌های كودكان وجود دارد و كودك می‌تواند به‌راحتی آنها را از محل خود خارج كرده و ببلعد.

خطر بلعیدن باتری توسط كودك

سلامت نیوز:یك فوق‌تخصص گوارش و كبد كودكان با اشاره به بلعیدن باتری سكه‌ای به عنوان یكی از مشكلاتی كه در بخش اورژانس كودكان زیاد مشاهده می‌شود، گفت: این باتری‌ها در ابزار خانگی مثل ساعت و اسباب‌‌بازی‌های كودكان وجود دارد و كودك می‌تواند به‌راحتی آنها را از محل خود خارج كرده و ببلعد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر علی‌اكبر سیاری اظهار كرد: اگر مطمئن هستید كودك باتری بلعیده، فورا به پزشك مراجعه كنید؛ چرا كه این مورد بسیار خطرناك است و حتی می‌تواند باعث مرگ كودك شود. باتری، ولتاژ الكتریكی و مواد شیمیایی دارد، ضمنا حرارت نیز ایجاد می‌كند و می‌تواند در عرض چند ساعت مری یا معده را سوراخ كند.


وی ادامه داد: متاسفانه باتری‌های جدید حاوی مواد مسمومیت‌زا مانند جیوه، لیتیوم و هیدروكسیدپتاسیم نیز هستند كه اگر این مواد در تماس مستقیم با مری قرار گیرند، می‌توانند باعث آزاد شدن ماده سمی و سوختگی مخاط مری و مرگ كودك شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha