برای نخستین بار در استان كرمان پارگی رباطهای مفصل زانو یك بیمار به روش اتروسكپی در بیمارستان سید الشهدای شهر كرمان روز دوشنبه ترمیم شد.

دكتر مهدی سروریان متخصص ارتوپد در این ارتباط به  ایرنا گفت: عملی كه در گذشته در مورد چنین بیمارانی در كرمان انجام می‌شد به روش جراحی باز بوده است.

وی افزود: عمل امروز بر روی رباطهای پاره شده این مرد ‪ ۲۱‬ساله به صورت بازسازی رباط صلیبی جلویی زانو و به روش اتروسكپی بود.

دكتر سروریان گفت: در عمل اتروسكپی بدون نیاز به باز كردن مفصل زانو و با برش چهار سانتیمتری از طریق دستگاه اتروسكپی با برداشت دو "تاندون" از پشت زانو به صورت چهار لایه رباط صلیبی جلوی زانو بازسازی می‌شود.

او، كاهش درد بعد از عمل، بهبودی سریع بیمار و بازتوانی سریع در راه رفتن، زیباتر شدن ناحیه عمل انجام شده و عفونت كمتر را از مزایای این نوع جراحی برشمرد.

وی همچنین افزود: بیمار بعد از دو هفته بهبودی كامل خود را بدست می‌آورد اما برای كسانی كه ورزش حرفه‌ای و سنگین انجام می‌دهند مدت درمان شش ماه طول می‌كشد.

دكترسروریان با بیان این كه این عمل جدیدترین روش درمان برای این گونه از بیماران است، گفت: روشی كه در گذشته در كرمان انجام می‌شد به صورت باز و عوارضی چون شكستگی مفصل زانو را در پی داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha