با وجود مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذا مبنی بر جایگزین شدن كشمش و خرما یا توت به جای قند و شكر در ادارات دولتی هنوز این مصوبه از سوی دولت به ادارات تابعه ابلاغ نشده است.

مرتضی صفوی، مدیر كل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود:‌ هنوز دستور‌العمل اجرایی تبدیل مصرف قند و شكر با كشمش و خرما به ادارات دولتی نرسیده است اما مكاتبات آن بین وزارت بهداشت و ریاست جمهوری در جریان است.
وی ادامه داد: از قرار معلوم الآن گروه‌های كارشناسی در ریاست جمهوری مشغول تدوین دستور‌العمل اجرایی این مصوبه هستند و ‌از وزارت بهداشت نیز خواسته شده است تا نظر كارشناسی خود را اعلام كند.
صفوی گفت: با وجود تأخیر در ابلاغ این مصوبه كه قرار بود از اول امسال اجرایی شود، امیدواریم به زودی شاهد اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذا در كشور باشیم.
به گفته صفوی، بر اساس استاندارهای اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی ایرانیان دو برابر میزان استاندارد تعیین شده، قند و شكر مصرف می‌كنند و این امر یكی از عوامل مهم چاقی، فشار خون، دیابت، بیمارهای قلبی و عروقی و به طور كلی بیماری‌های غیر واگیر در كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha