رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید دید سلامت نگر جایگزین دید بیمار محور در نظام بهداشت و درمان كشور شود و وزارت بهداشت باید بسته سلامت را برای هر فرد ایرانی تعریف كند.

به گزارش سلامت نیوز،امیدوار رضایی امروز در همایش سراسری نظام پرستاری افزود: همه تلاش ما در دولت و مجلس این است كه انسانها سالم زندگی كنند و در این میان باید توجه بیشتری به قشر پرستار شود زیرا پرستاران 70 درصد سهم سیستم بهداشت و درمان كشور را به عهده دارند اما بسیاری از مشكلات انباشته آنها هنوز حل نشده باقی مانده است.
وی ادامه داد: گر چه در سالهای اخیر تلاشهای زیادی برای حل مشكلات پرستاران شده است اما این تلاشها به هیچوجه كافی نبوده است و هنوز دغدغه های زیادی برای پرستاران وجود دارد.
رئیس كمیسیون بهداشت و درمان اضافه كرد: همان طور كه 20 سال پیش با ایجاد خانه های بهداشت در روستاها و بكارگیری بهورزان در این سیستم تحول بزرگی ایجاد كردیم اكنون نیز باید با كمك پرستاران طرح مشابه ای اجرا شود كه سیستم بهداشت و درمان كشور را متحول كند و انقلابی در سیستم سلامت كشور ایجاد شود.
وی گفت: باید سیستم بهداشت و درمان كشور به سمت سلامت محوری پیش برود و این نگاه بیمار محوری باید عوض شود، باید وزارت بهداشت برای 70 میلیون ایرانی در زمان سلامت مردم برنامه و بسته خدمتی داشته باشد اما متاسفانه با وجود الزام قانونی این برنامه هنوز بسته خدمتی برای بسیاری از خدمات سلامت تعریف نشده است.
رضایی افزود: نظام خدمات سلامت با استفاده از سیستم بیمه‌ای در كشور انقلابی به وجود می‌آورد كه می تواند موتور حركت رشد و توسعه كشور باشد و منجر به استفاده بهینه از نیروهای كار می‌شود.
وی گفت: بسیاری از مشكلات پرستاران در صورت بكارگیری آنها در سیستم سلامت محور و برای اجرای خدمات پیشگیرانه و آموزشی حل می‌شود اما باید تعرفه این خدمات و بسته خدمتی آنها تعریف شود، طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری اكنون در مجلس مراحل تصویب را می گذارند اما دولت نیز می‌تواند این تعرفه‌ها را مانند تعرفه خدمات پزشكی از طریق شورای عالی بیمه تصویب و اجرا كند.
رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: با وجود این پرستاران باید شرایط جامعه و كشور را در نظر بگیرند، سال 86 سال جدی برای كشور است و بسیاری از قدرتها به دنبال سوء استفاده از تنشها و اختلافات هستند و به همین علت شعار اتحاد ملی كه از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است باید سرلوحه همه تصمیم گیریهای ما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha