سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: هزینه جهانی پیشگیری از مرگ و میر مادران در هنگام زایمان شش برابر افزایش پیدا می‌کند.

افزایش هزینه جهانیِ پیشگیری از مرگ‌ومیر مادران باردار

سلامت نیوز:سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: هزینه جهانی پیشگیری از مرگ و میر مادران در هنگام زایمان شش برابر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در گزارش این سازمان آمده‌ است: پیش بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی هزینه پیشگیری از مرگ و میر زنان هنگام وضع حمل بیش از شش برابر افزایش پیدا خواهد کرد و تحقق اهداف‌ جهانی در رابطه با این موضوع میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت.

کارشناسان صندوق جمعیت سازمان ملل و محققان دانشگاه جانز هاپکینز برآورد کرده‌اند که هزینه سالانه خدماتی همچون پرداخت حقوق کارکنان، تامین دارو و تجهیزات مورد استفاده هنگام وضع حمل تا سال ۲۰۳۰ به ۷.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

این درحالیست که کمک‌های در نظر گرفته شده در حوزه مراقبت‌های بهداشتی مادران بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ از ۴.۴ میلیارد دلار به ۳.۹ میلیارد دلار کاهش داشته است.

آمارهای پیش بینی شده که با در نظر گرفتن افزایش جمعیت و هزینه فعلی خدمات و تجهیزات بوده، براساس نیازهای کشورهایی است که بالاترین نرخ مرگ و میر مادران در آن‌ها گزارش شده است.

به گزارش روزنامه گاردین، آخرین آمارهای سازمان جهانی بهداشت (WHO) که به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد حاکی از آن است که نرخ مرگ و میر مادران در جهان به ازای هر ۱۰۰ هزار مورد تولد ۲۱۶ مورد فوتی است و این رقم در کشورهایی که کمترین توسعه‌یافتگی را دارند ۴۳۶ مورد بوده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha