یک شرکت کانادایی از فرمولاسیون نانویی برای تولید نوشیدنی‌های حاوی ترکیبات گیاه شاهدانه استفاده کرده است، این فرمولاسیون نانویی موجب افزایش سرعت جذب ترکیبات مفید می‌شود.

استفاده از فرمولاسیون نانویی برای تولید نوشیدنی‌های حاوی ترکیبات شاهدانه

سلامت نیوز: یک شرکت کانادایی از فرمولاسیون نانویی برای تولید نوشیدنی‌های حاوی ترکیبات گیاه شاهدانه استفاده کرده است، این فرمولاسیون نانویی موجب افزایش سرعت جذب ترکیبات مفید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ستاد توسعه فناوری نانو، کشور کانادا به دنبال استفاده از فرمولاسیون‌های جدید برای به کارگیری ترکیبات مفید گیاه شاهدانه در صنعت نوشیدنی است. از این رو، شرکت اورگانیگرام (Organigram‌) که در حوزه تولید محصولات مربوط به کانابیس فعالیت دارد، اعلام کرد که فرمولاسیونی مبتنی بر فناوری نانو ارائه کرده که با استفاده از آن می‌توان محصولات مربوط به کانابینوئید را به صورت محلول و جامد تولید کرد.

پیش از این، اورگانیگرام از برنامه خود برای راه‌اندازی طیف وسیعی از محصولات شکلات حاوی کانابینوئید سخن گفته بود. این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نوشیدنی‌هایی با فرمولاسیون پودر خشک شده در اوایل سال ۲۰۲۰ در کانادا است.

جرج انگل مدیرعامل اورگانیگرام می‌گوید: «توسعه محصولات کانابیس به نقطه عطفی رسیده است. ما می‌دانیم که قابل اعتماد و پیش‌بینی بودن برای تولید محصولات حاوی کانابینوئید بسیار مهم است. ما معتقدیم که یک پودر افزودنی می‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف‌کنندگان باشد.»

یکی از ویژگی‌های کلیدی محصولات توسعه داده شده توسط اورگانیگرام این است که اثر کانابینوئید در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پدیدار می‌شود. در این فرمولاسیون از ذرات کانابینوئید ۲۰ نانومتری استفاده شده است.

این شرکت به دنبال شریک راهبردی برای تولید محصولات نوشیدنی است، محصولاتی که از فرمولاسیون جدید در آن استفاده شده است.

مواد موثر در کانابیس مانند تتراهیدروکانابینول و کانابیدول، ترکیبات چربی‌دوست هستند و در آب حل نمی‌شوند. بنابراین، استفاده از آن‌ها نیاز به زمان زیادی برای اثرگذاری دارد و جذب با تاخیر انجام می‌شود.

این شرکت برای افزایش سرعت اثرگذاری، ترکیبات موثر این گیاه را به صورت امولوسیون نانومتری درآورده است به این شکل که مواد روغنی به صورت ذرات بسیار ریز در قطرات کوچک آب قرار داده شده و به صورت یکنواخت در آب پخش می‌شوند. با این کار فرآیند متابولیکی بدن دور زده می‌شود و جذب سریع‌تر انجام شده و ترکیبات موثر به سرعت وارد جریان خون می‌شوند.

این در حالی است که در نوشیدنی‌های رایج حاوی ترکیبات گیاه شاهدانه، بدن به زمان زیادی برای شکستن ساختار چربی‌ها نیاز داشته که این کار جذب و متابولیسم این مواد را کُند می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha