شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 276572

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: توصیه ما به هموطنانمان عزیز در جنوب کشور خوداری از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و روخانه‌های فصلی است.

هشدار‌های سازمان هواشناسی به مردم

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: توصیه ما به هموطنانمان عزیز در جنوب کشور خوداری از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و روخانه‌های فصلی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور  با اشاره به وضعیت جوی کشور، گفت: امروز بعد از ظهر نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و نیمه جنوبی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی را شاهد خواهند بود.

وی ادامه داد: در شمال کشور در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات استان‌هایی همچون البرز، قزوین، سمنان، تهران برای امشب رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش بینی شده است.

گودرزی با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه با شدت و ضعف بارش‌ها در مناطق مذکور ادامه دارد، تصریح کرد: توصیه ما به هموطنانمان عزیز در جنوب کشور این است که از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و روخانه‌های فصلی و همچنین به منظور جلوگیری از برق گرفتگی از تردد در مناطق کوهستانی و مرتفع خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه آب‌های دریای عمان برای ۳ روز آینده به ویژه قسمت‌های شرقی مواج و متلاطم است، گفت: برای شرق کشور به ویژه منطقه زابل همچنان وزش باد و گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه برای ۳ روز آینده برای بعد از ظهر‌ها در جنوب سمنان، جنوب تهران، استان‌هایی همچون قم، البرز و مرکزی افزایش سرعت وزش باد را پیش بینی شده است، افزود: تهران امروز کمی ابری بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دما در تهران ۳۸ درجه است، از سالم بودن کیفیت شاخص هوا خبر داد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: شهرکرد با دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین منطقه کشور و اهواز با ۴۷ درجه گرم‌ترین منطقه است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha