نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عمل جراحی برای مبتلایان به بیماری ام‌اس بی‌خطر است.

جراحی، عوارضی برای مبتلایان به ام‌اس ندارد

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عمل جراحی برای مبتلایان به بیماری ام‌اس بی‌خطر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: این باور که مبتلایان به بیماری ام‌اس و به دنبال عمل جراحی در معرض خطر عود کردن بیماری‌شان هستند لزوما در تمامی موارد مشاهده نمی‌شود. بنابراین در به تاخیر انداختن انجام برخی از جراحی‌های مهم باید دقت لازم را داشت.

بسیاری از پزشکان این نگرانی را دارند که جراحی یا بیهوشی خطر عود کردن بیماری ام‌اس را افزایش داده و این نگرانی موجب می‌شود انجام برخی از جراحی‌های مهم به تاخیر افتد. هرچند، متخصصان معتقدند که در رابطه با این موضوع تحقیقات کافی انجام نگرفته است.

در این بررسی متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به مطالعه روی ۲۸۱ بیمار ۱۸ تا ۷۵ ساله مبتلا به ام‌اس پرداختند که در مجموع تحت ۶۰۹ عمل جراحی قرار گرفتند و مشاهده شد در میزان احتمال عود کردن بیماری قبل و بعد از جراحی تفاوت چشمگیری وجود ندارد. احتمال عود کردن بیماری در سال به ازای هر بیمار به ترتیب ۷.۱ و ۵.۵ درصد بوده است.

به گفته محققان یافته‌های بدست آمده به پزشکان و بیماران کمک می‌کند تا در مورد عمل جراحی تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند.

به گزارش هلث‌دی نیوز، یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: در موارد نادری که بیمار پس از عمل جراحی با علائم عصب شناختی روبرو می‌شود، این علائم معمولا با تب یا عفونت مشخص می‌شود، با این حال تحقیقات محدودی که پیشتر در این خصوص انجام گرفته همه عوامل اثرگذار را در نظر نگرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha