سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 276909

دانشمندان موفق به ساخت خالکوب‌هایی شدند که با تغییر رنگ به بیماران دیابتی در کنترل مستمر سطح گلوکز موجود در خون، کمک می‌کند.

خالکوبی مخصوص دیابتی‌ها نیز به بازار آمد

سلامت نیوز: دانشمندان موفق به ساخت خالکوب‌هایی شدند که با تغییر رنگ به بیماران دیابتی در کنترل مستمر سطح گلوکز موجود در خون، کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، یکی از مصائب ابتلا به دیابت این است که بیمار باید دائما سطح گلوکز موجود در خون خود را کنترل کند که مبادا از حد استاندارد تجاوز کند. بنابراین ممکن است فرد مبتلا در طول روز بارها مجبور به گرفتن نمونه خون شود که قاعدتا دردسرهای خود را دارد. 


به گزارش پایگاه اینترنتی اوبرگیزمو،حال، محققان آلمانی موفق به طراحی جایگزینی برای این روش در قالب خالکوب‌ها شدند. 
آن‌ها خالکوب‌هایی ساختند که متناسب با میزان گلوکز موجود در خون فرد، تغییر رنگ می‌دهند. بنابراین اگر به دیابت مبتلا هستید و می‌خواهید گلوکز خون خود را اندازه‌گیری کنید، کافیست نگاهی به خالکوبی خود بیاندازید و تمام اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. 


این خالکوب‌ها همچنین به سطح شاخص‌های زیستی دیگری چون آلبامین یا PH بدن نیز واکنش نشان می‌دهند. 
این روش تاکنون تنها بر روی پوست خوک آزمایش شده و هنوز به مرحله آزمایشات انسانی نرسیده است. 


باید دید که آیا این روش سرانجام به راهکاری حقیقی برای کمک به بیماران مبتلا به دیابت تبدیل خواهد شد یا نه؟ تاکنون کمپانی‌هایی چون اپل هم به دنبال یافتن روشی غیرتهاجمی برای اندازه‌گیری میزان قند خون از طریق دستگاه‌هایی چون اپل واچ (Apple Watch) بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha