چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 276963

در مطلب زیر می‌خواهیم به چند نوشیدنی معجزه آسا بپردازیم که به برخورداری از یک بدن و ذهن سالم و کم کردن سرعت روند پیری کمک می‌کنند.

نوشیدنی هایی معجزه گر که ضد پیری هستند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث کارت، شما می توانید با افزودن برخی از آبمیوه‌های ضد پیری در رژیم غذایی خود، روند پیری را به تعویق بیندازید! 

همه پیر می شوند، این یک روند غیرقابل برگشت است و  پنهان کردن سن و کنارآمدن با آن ممکن است برای خیلی ها کمی سخت به نظر برسد، به خصوص زمانی که علائم اولیه پیری به صورت چین و چروک، لک، لکه های پیری و غیره کاملاً بر روی پوست آنها آشکار می شود.

بازار با صدها کرم و درمان‌های صورت که ادعا می‌کنند پوستی جوان‌تر به شما می‌دهند، رونق گرفته است، اما واقعیت این است که آنها مملو از مواد شیمیایی هستند که ممکن است برای پوست شما مضر باشند. بنابراین، سازگاری با یک درمان طبیعی بهترین راه حل ممکن برای سلامت ذهن، بدن، روح و مهمتر از همه پوست است. 

اگر تصمیم گرفتید بهترین داروهای طبیعی موجود در اطراف خود را برای مبارزه با پیری انتخاب کنید، چرا با برخی از آب میوه های طبیعی برای درخشندگی پوست شروع نکنید؟ آنها تازه، خانگی، طبیعی و از همه مهمتر برای جوانه های چشایی شما فوق العاده لذیذ خواهند بود.

بمب میوه و سبزیجات 

این نوشیدنی شگفت انگیز مملو از میوه ها، سبزیجات و ماست است که مقداری گلوکز برای افزایش انرژی بدن شما فراهم می کند. فیبر، آنتی اکسیدان ها و محتوای غنی از پروتئین این آب میوه دلیل دیگری است که این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این نوشیدنی فوق العاده ضد پیری سرشار از مواد مغذی گیاهی مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین محافظت از بدن شما در برابر بیماری های مضر است.

عناصر 

  • آب خیار ۱/۴ فنجان
  • آب هویج ۱/۴ فنجان
  • آب سیب 1 فنجان
  • آب کلم پیچ ۳/۴ فنجان
  • ماست ساده ارگانیک ۱/۴ فنجان

طرز تهیه

همه مواد به جز ماست را با هم مخلوط کرده و مخلوط کنید، حالا ماست را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. مقداری یخ اضافه کنید و آن را خنک بنوشید. 

آب چغندر 

چغندر منبع عالی ویتامین A و ویتامین C، فولات، فیبر، منگنز و پتاسیم است. همچنین، آنها پر از آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند با از بین بردن سلول های مرده پوست، پوست شما را احیا کنند. مصرف منظم چغندر به هر شکلی از کبد برای افزایش سم زدایی حمایت می کند و در نتیجه روند پیری شما را کند می کند.

 محتوای غنی از نیترات چغندر همچنین جریان آزاد خون را به مغز تضمین می کند.

عناصر 

  • ۱/۲ چغندر 
  • کاهو ۵ برگ
  • سیب فوجی ۱
  • ۱ لیمو کامل
  • زنجبیل خیلی کم

طرز تهیه

چغندر را قبل از پوست کندن کاملاً بشویید و از وسط نصف کنید و نگینی خرد کنید. تکه های خرد شده چغندر را در مخلوط کن بریزید و برگ های کاهو و سیب فوجی و زنجبیل را به آن اضافه کنید و به این مواد آب لیمو تازه را اضافه کنید.

همه مواد را با هم مخلوط کنید و در صورت لازم خیلی کم به آن آب خنک اضافه کنید. همچنین می توانید مقداری یخ به أن اضافه کنید و خنک سرو کنید.

آب سیب و زغال اخته

سیب و زغال اخته وقتی با هم ترکیب شوند یک معجون لذیذ را به وجود می آورند. هر دوی این میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای کلروژنیک و پکتین هستند که آنها را به یک داروی ضد پیری تبدیل می کند.

 نوشیدن منظم این نوشیدنی به کاهش خطوط ریز پیری کمک می کند، همچنین به عنوان یک آنتی باکتریال عمل می کند که از مغز شما در برابر اثرات مضر پیری محافظت می کند. همچنین اگر می خواهید پوست براق و محکمی داشته باشید این نوشیدنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

عناصر 

  • زغال اخته ۲ فنجان
  • سیب ۲ عدد

طرز تهیه

هر دو میوه را کاملا بشویید و دانه های آنها را با دقت جدا کنید. سیب ها را خرد کرده و به همراه زغال اخته در مخلوط کن بریزید تا  با هم مخلوط شوند و ترکیبی تازه درست شود.

این آبمیوه را بلافاصله بعد از آماده شدن بنوشید زیرا اگر بیش از نیم ساعت بماند تبدیل به ماده ای ژل مانند می شود.

آب خیار 

آیا می دانید که خیار حاوی سیلیس یک ماده معدنی ضروری در بافت های همبند بدن ما است؟ افزودن سیلیس به رژیم غذایی می تواند نتایج بسیار خوبی برای پوست، مو و ناخن های شما داشته باشد. این آب خیار که در اینجا ارائه کرده‌ایم حاوی ویتامین A و سیلیس است.

گنجاندن این ماده در رژیم غذایی نه تنها استحکام مو و ناخن شما را بهبود می بخشد، بلکه سطح کلسترول شما را نیز کنترل می کند. اگر می خواهید پوست صورت خود را بهبود ببخشید یا از شر علائم اولیه پیری خلاص شوید، از همین الان شروع به نوشیدن این نوشیدنی فوق العاده کنید.

عناصر

  • خیار ۱ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • سیب ۲ عدد
  • ساقه کرفس ۱ عدد

طرز تهیه

برای تهیه این آب میوه، از خیار کامل بدون پوست استفاده کنید، زیرا بیشتر سیلیس آن در پوست آن یافت می شود.

همه مواد را بعد از شستن و خرد کردن در مخلوط کن ترکیب کنید تا یکدست شود و به آن یخ را اضافه کرده و سرد سرو کنید.

این نوشیدنی را اگر به طور منظم بنوشید از چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

هندوانه

هندوانه علاوه بر اینکه یک میان وعده بسیار خوشمزه در فصل تابستان‌ است، یکی از محبوب‌ترین آبمیوه‌ها برای داشتن پوستی سالم است.. به دلیل محتوای آب بالای آن، نوشیدن آن به شکل آبمیوه به اندازه خوردن آن لذیذ است. همچنین، این میوه حاوی مقدار زیادی لیکوپن است، یک ماده مغذی مورد نیاز برای عملکرد قلب و عروق و تقویت استخوان‌ها.

لیموترش به کار رفته در این آبمیوه ضد پیری بوده و جدای از افزودن چندین خاصیت سم زدایی به آن، به تحریک هضم غذا نیز کمک می کند.

عناصر

  • تکه های هندوانه تازه و رسیده ۱ فنجان
  • توت فرنگی ۱/۲ فنجان
  • آب لیموترش تازه فشرده ۱/۴ فنجان
  • زنجبیل تازه خرد شده ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه

همه مواد را با هم در مخلوط کن مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. یخ را اضافه کنید و خنک سرو کنید. از آبگیری میوه ها خودداری کنید و آنها را مستقیماً برای طعم تازه به مخلوط اضافه کنید.



 قهوه

تحقیقات جدید نشان می‌دهد کافئین از بدن در برابر التهاب مزمن محافظت می‌کند، یعنی همان مشکل رایجی که با بالا رفتن به آن گرفتار می‌شویم. به علاوه، مصرف قهوه، ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. تحقیقی نشان داد کسانی که هر روز یک فنجان قهوه می‌نوشیدند، ریسک ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم در آن‌ها در حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.



اسموتی ماست چکیده و میوه

با مخلوط کردن میوه‌هایی مثل موز و میوه‌های توت مانند (توت فرنگی، تمشک و غیره) با ماست چکیده، می‌توانید از یک اسموتی خوشمزه با خاصیت ضد پیری برخوردار شوید. موزهای رسیده سرشار از ماده‌ای به نام پکتین هستند که سطح قند خون در بدن را تحت کنترل نگه می‌دارد. به علاوه، پکتین به حذف مواد سمی مضر از بدن کمک می‌کند، مسأله‌ای که برای کاهش سرعت روند پیری ضروری است. از طرفی دیگر، میوه‌های توت مانند منبع غنی‌ای از ویتامین C هستند که به حفظ انعطاف پذیری و درخشندگی پوست کمک می‌کند.



آب

نزدیک به ۶۵ درصد از بدن یک انسان بزرگسال را آب تشکیل می‌دهد، بنابراین، حفظ آب بدن برای عملکرد مناسب اندام‌های مختلف بدن ضروری است. پوست، بزرگ‌ترین اندام قابل مشاهده‌ی بدن است. اگر آب کافی به بدن نرسد، پوست می‌تواند خشک و چروکیده شود و پیر به نظر برسد. به علاوه، خوردن آب به ما کمک می‌کند مواد سمی مضر را از بدن خود دفع کنیم و ظاهری شاداب و جوان داشته باشیم.



چای

چای سبز سرشار از نوعی آنتی اکسیدان با خاصیت ضد پیری است که با بیشتر کردن فرآیند تکثیر و تقسیم سلولی، جلوی ظاهر شدن چین و چروک روی پوست را می‌گیرد. به علاوه، شما می‌توانید با ترکیب پودر چای سبز و چای سفید دم کرده، یک ماسک صورت برای خودتان درست کنید. تحقیقات مختلفی هم نشان داده کسانی که به طور منظم چای‌های سبز و سیاه مصرف می‌کنند، ریسک ابتلا به بیماری قلبی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.



اسموتی شیر بادام و موز و آووکادو

شیر بادام حاوی ویتامین‌های A، D و E است که می‌توانند پوست را سالم و جوان نگه دارند. این نوشیدنی سرشار از کلسیم و پروتئین است که به حفظ استحکام و انعطاف پذیری ناخن‌ها و موها کمک می‌کنند.

آووکادو حاوی چربی‌های تک غیر اشباع است که به پوست درخشندگی می‌دهند و موز هم از ویتامین‌های A، B و E برخوردار است که همگی برای پوست بسیار مفید هستند.



 آب گریپ فروت تازه

بدن ما برای تولید کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. همین ماده‌ی کلاژن است که باعث می‌شود پوست ما پُر و انعطاف پذیر باشد. میوه گریپ فروت سرشار از ویتامین C است، بنابراین، نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود پوست پُرتر و جوان‌تر به نظر برسد. به علاوه، از آنجایی که این میوه سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام رتینول است، به ترمیم پوست آسیب دیده و رفع تغییر رنگ پوست کمک می‌کند.



آب نارگیل

آب نارگیل سرشار از مواد معدنی و الکترولیت است، که برای سوخت و ساز صحیح اسیدهای آمینه، لیپیدها و کربوهیدرات‌ها و همچنین بهبود روند توزیع مواد مغذی به دست آمده از مواد غذایی در بدن، ضروری هستند. به علاوه، آب نارگیل حاوی نوعی هورمون گیاهی به نام سیتوکینین است که رشد سلولی را بیشتر می‌کند. سیتوکینین‌ها به خاصیت ضد سرطانی شان هم مشهورند.



آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا حاوی مقادیر زیادی اسیدهای آمینه و مواد مغذی است که به افزایش تولید کلاژن در بدن کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب آلوئه ورا به احیاء پوست و حفظ انعطاف پذیری آن هم کمک می‌کند.



شیر

تحقیقات نشان می‌دهد از زمانی که به دهه‌ی ۳۰ زندگی خود پا می‌گذاریم، هر ساله تا یک درصد از ماهیچه‌های عضله شده‌ی خود را از دست می‌دهیم. به علاوه، در هر دهه، ۱۲ تا ۱۵ درصد از قدرت عضلات کاهش پیدا می‌کند. لوسین، یکی از ۹ اسید آمینه‌ی موجود در بدن انسان، به ویژه برای مقابله با این مسأله بسیار مؤثر است. در حقیقت، این ماده نه فقط به تنظیم میزان رشد عضلات، بلکه به تنظیم سطح قند خون و ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند. شیر حاوی پروتئین هم هست که یکی از منابع بسیار خوب لوسین به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha