یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: 277179

سردرد از مشكلات شایعی است كه بیماران را برای رسیدن به درمان مناسب رهسپار كلینیك‌ها و مطب‌هایی می‌كند كه به نوعی مربوط به درمان سردردهای حاد یا مزمن هستند.

سردرد با منشا گردنی

سلامت نیوز:سردرد از مشكلات شایعی است كه بیماران را برای رسیدن به درمان مناسب رهسپار كلینیك‌ها و مطب‌هایی می‌كند كه به نوعی مربوط به درمان سردردهای حاد یا مزمن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،بیماران با شكایت سردرد ممكن است برای درمان بیماری خود به نورولوژیست، جراح اعصاب، روانپزشك یا متخصص داخلی مراجعه کنند و درمان‌های مختلفی چون درمان دارویی، تزریق ناحیه‌ای، طب سوزنی یا طب سنتی برایشان تجویز شده باشد. در بیمارانی كه به درمان‌های مختلف مقاوم هستند شاید یك معاینه دقیق یا یك بررسی مجدد بتواند راهكاری ارائه کند كه به نحوی گره از كار بیمار باز شود.


از علل ایجاد و تداوم سردرد در این بیماران، درد در مفاصل بین مهره‌ای گردن است كه می‌تواند سردردهایی را در ناحیه خلفی گردن با انتشار به داخل جمجمه و حتی تا پشت چشم‌ها ایجاد کند. وضعیت نامناسب گردن در حین فعالیت‌های روزانه علت شایع وقوع این دردها است و در بیمارانی كه به‌صورت طولانی مدت گردن در وضعیت نامناسبی قرار می‌گیرد وقوع این نوع سردرد شایع‌تر است.

دندانپزشكان، آرایشگران، نقاش‌ها، كسانی كه مطالعه طولانی دارند و حتی كسانی كه طولانی مدت از تلفن‌همراه استفاده می‌كنند مستعد ابتلا به این نوع سردرد هستند. وقتی گردن مداوم در وضعیت نامناسبی قرار می‌گیرد فشار روی مفاصل بین مهره‌ای زیاد و این فشار سبب ایجاد التهاب در مفصل بین مهره‌ای گردن می‌شود.

وجود التهاب در این مفصل سبب ایجاد تحریك در عصبی می‌شود كه تا خلف گردن پشت سر امتداد دارد و می‌تواند سبب ایجاد درد، خشكی،اسپاسم در ناحیه گردن و نهایتا سردردهایی شود كه به‌صورت مزمن و مقاوم به درمان در بیماران بروز كند.

این نوع سردرد معمولا پس از انجام رانندگی طولانی افزایش می‌یابد و ممكن است به داروهای مسكن ساده مقاوم باشد. تشخیص این بیماری در كلینیك درد وبا معاینه دقیق و در صورت لزوم تصویربرداری انجام می‌شود و درمان می‌تواند طیف گسترده‌ای از تجویز دارو، گردنبند طبی، لیزرهای پرتوان و شاید تزریق و رادیوفركونسی باشد كه در كلینیك‌های درد و توسط پزشك فوق تخصص درد تحت مونیتورینگ فلوروسكوپی انجام می‌شود.


مراجعه بیماران مبتلا به سردرد به كلینیك‌های درد می‌تواند طیف وسیعی از درمان را كه به‌صورت چند تخصصی وجود دارد برای بیماران به ارمغان داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha