رئیس کل سازمان نظام پرستاری طی نامه ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان کشور، مطالبات جامعه پرستاری برشمرد و گفت: بار و فشار کاری ناشی از اجرای طرح تحول بر دوش پرستاران سنگینی می کند و این سرمایه اجتماعی سزاوار توجه هر چه بیشتراز سوی دولت است.

اهم مطالبات فوری پرستاران از وزارت بهداشت

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پرستاری طی نامه ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان کشور، مطالبات جامعه پرستاری برشمرد و گفت: بار و فشار کاری ناشی از اجرای طرح تحول بر دوش پرستاران سنگینی می کند و این سرمایه اجتماعی سزاوار توجه هر چه بیشتراز سوی دولت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر اصغر دالوندی در پی اعتراض پرستاران مشهدی به رسیدگی به مطالبات آنان طی نامه ای به دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان  با اشاره به نقش بی بدیل سرمایه انسانی پرستاری در نظام سلامت ، مطالبات جامعه پرستاری را اینگونه برشمرد. متن کامل نامه بدین شرح است:

جناب آقای دکتر نمکی

مقام محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

سلام علیکم

احتراماًًًًًً، پیرو نامه شماره 2587/97 /س ن مورخ 1/12/97 ، چنانچه مستحضرید اهمیت و نقش بی بدیل سرمایه انسانی پرستاری در نظام سلامت بر کسی پوشیده نیست و جنابعالی هم در طی مسئولیت وزارت، بارها بر ضرورت و توجه روز افزون به وضعیت شغلی و معیشتی پرستاران تاکید فرموده اید.

از آنجا که بار و فشار کاری ناشی از اجرای طرح تحول بر دوش پرستاران سنگینی
می کند و این سرمایه اجتماعی سزاوار توجه هرچه بیشتر دولت محترم
می باشند.

با عنایت به اعتراض پرستاران مشهدی ، سازمان نظام پرستاری به نمایندگی از جامعه بزرگ پرستاری تمامی تلاش خود را بکار خواهد بست تا مطالبات بحق پرستاران از طریق مذاکرات و تعاملات با سازمان ها و دستگاه های ذیربط خاصه وزارت محترم بهداشت، مجلس محترم شورای اسلامی و هیأت محترم دولت بصورت قانونی پیگیری و انشاا... مورد مداقه ویژه قرار گیرد و در پیشگیری از هرگونه سواستفاده های مختلف در شرایط کنونی کشور، پرستاران محترم را به خویشتن داری دعوت می نماید.

لذا با عنایت به معوقات چندین ماهه، ضمن تقاضای رسیدگی عاجل به مطالبات مشروعه و قانونی پرستاران، مستدعی است موارد مشروحه ذیل در دستور کار فوری آن وزارت و هیأت محترم دولت جهت حل و فصل مشکلات جامعه پرستاری قرار گیرد.

اهم مطالبات فوری پرستاران بشرح ذیل اعلام می گردد:

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران یا نظام جایگزین پرداخت مبتنی بر عدالت جهت کاهش تبعیض در پرداخت ها

تسریع در پرداخت معوقات کارانه، اضافه کار چندین ماهه گروه پرستاری

حذف اضافه کاری اجباری و جداسازی اضافه کار از طرح کارانه ای قاصدک تا اجرای قانون تعرفه گذاری

استاندارد سازی خدمات پرستاری و تعیین استاندارد تعداد پرستار به بیمار بصورت آمایشی با استخدام نیروی جدید پرستاری

تعیین تکلیف و شفافیت در شرح وظایف مراقبت های پرستاری و حذف کارهای غیر مرتبط

تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی یا استخدام رسمی

پرداخت معوقات پاداش خدمت بازنشستگان

                                

 



 .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha