مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در خصوص آخرین پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی، توضیحاتی را ارائه داد.

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت

سلامت نیوز: مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در خصوص آخرین پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز، کوروش فرزین مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ابزاری در دست دولت در حوزه سلامت است که سیاست‌های حوزه سلامت را پیش می‌برد اما همیشه بخش‌هایی که مردم از بیمه ناراضی بودند، به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: هر چه خدمت برای مردم این کشور ارائه دهیم، کم هست ولی حقیقتا سازمان هیچ زمان به فکر سودآوری نبوده و کارنامه عملکرد سالیان گذشته ما نیز مبین همین امر است و سازمان به فکر حفظ منابع بوده است. البته نقص‌هایی نیز وجود داشته که اجتناب ناپذیر بوده است.

وی در خصوص پرداختی‌های بیمه سلامت اظهار داشت: خوشبختانه مطالبات داروخانه‌ها را تا خردادماه پرداخت کرده‌ایم. اما توجه کنید مثلا استانی همانند تهران چون اسناد خردادماه  در ۱۵ تیرماه به دست ما می‌رسند، یک ماه نیز فرصت رسیدگی داریم و ۱۵ مرداد ماه بررسی اسناد به اتمام می‌رسند.

فرزین افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ داروخانه در سطح تهران داریم. چون تعداد موسسات زیاد است اگر بخواهیم اسناد را بخش بخش رسیدگی و پرداخت‌ها را انجام دهیم، ناراضایتی در استان ایجاد می‌شود. شرایط در استان‌های مختلف متفاوت است اما در استان تهران معمولا سعی می‌کنیم همه مطالبات را با هم پرداخت کنیم تا این جو ایجاد نشود. اسناد اردیبهشت ماه را قبلا پرداخت کرده‌ایم و اسناد خردادماه نیز در دست پرداخت است که تا ۱۵ مردادماه فرصت رسیدگی داشتیم.

وی گفت: مطالبات اردیبهشت ماه پزشکان و فیزیوتراپ‌ها آزمایشگاه و رادیولوژی در حال پرداخت است و در بخش خصوصی بدهی ما تا فروردین ماه پرداخت شده است در بخش دولتی نیز علی‌الحساب اردیبهشت و قطعی فروردین ماه پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران تصریح کرد: در صورت تزریق بودجه برای بیمارستان‌های خصوصی، مطالبات اردیبهشت ماه آنها پرداخت خواهد شد. مراکز دانشگاهی مطالبات علی‌الحساب اردیبهشت ماه خود را دریافت کرده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. مراکز درمانی از سال ۹۷ حدود سه ماه مطالبه دارند که به دنبال پرداخت آن‌ها هستیم. مراکز دیالیز و داروخانه‌هایی که داروهای بیماران خاص را پرداخت می‌کنند در اولویت قرار دارند.c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha