دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مردم بومی جهان، 9 اوت 2019 برابر با 18 مرداد ماه جاری گفت سازمان ملل متحد آماده پشتیبانی از همه ابتکارات با هدف تحقق حقوق و آرزوی های مردم بومی است.

اعلام آمادگی سازمان ملل متحد برای پشتیبانی از ابتکارات با هدف تحقق حقوق و آرزوهای مردم بومی

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مردم بومی جهان، 9 اوت 2019 برابر با 18 مرداد ماه جاری گفت سازمان ملل متحد آماده پشتیبانی از همه ابتکارات با هدف تحقق حقوق و آرزوی های مردم بومی است. 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
امسال مصادف است با سال بین المللی زبان های بومی که به وسیله مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور جلب توجه به نیاز فوری به حفظ ، احیا و ترویج زبان های بومی، اعلام گردیده است.
 
زبان ها چگونگی ارتباط ما را نشان می دهند و با فرهنگ ، تاریخ و هویت ما پیوند ناگسستنی دارند. تقریبا نیمی از شش هزار 700 زبان جهان که اکثر آن ها بومی بوده، در معرض خطر نابودی هستند. هر زبانی که از بین می رود، جهان ثروتی از دانش سنتی را از دست می دهد. 


تخمین زده شده 370 میلیون بومی در جهان زندگی می کنند که از حقوق بنیادین محروم اند و با وجود تبعیض و محرمیت نظامند موجود، شیوه زندگی ، فرهنگ ها و هویت آنان تهدید می شود. این برخلاف انگیزه اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد حقوق مردم بومی و  برنامه 2030 برای توسعه پایدار و وعده آن است که می گوید کسی نادیده انگاشته نشود.  


اینجانب روی دولت های عضو در به کار گیری سیاست های فراگیر، برابر و قابل دسترس به منظور حمایت از مردمان بومی درتعیین پیشرفت خود حساب می کنم. سازمان ملل متحد آماده پشتیبانی از همه ابتکارات با هدف تحقق حقوق و آرزوی ها مردمان بومی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha