شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 277467

یك متخصص جراحی با اشاره به این‌كه سرطان پستان در میان زنان جوان ایرانی افزایش یافته است، گفت: انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان پستان نمی‌شود. میزان اشعه ماموگرافی ناچیز است و اگر حتی از ۴۰ تا ۷۰ سالگی هر سال انجام گیرد تاثیر منفی بر بدن فرد ندارد.

ماموگرافی سرطان‌زا نیست

سلامت نیوز:یك متخصص جراحی با اشاره به این‌كه سرطان پستان در میان زنان جوان ایرانی افزایش یافته است، گفت: انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان پستان نمی‌شود. میزان اشعه ماموگرافی ناچیز است و اگر حتی از ۴۰ تا ۷۰ سالگی هر سال انجام گیرد تاثیر منفی بر بدن فرد ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر داوود محمدی اظهار كرد: متأسفانه در كشور ما این سرطان رشد زیادی در میان جوانان داشته است كه غربالگری به موقع و افزایش آگاهی افراد جامعه می‌تواند در پیشگیری و درمان موثر واقع شود.

وی تاكید كرد: احتمال ابتلای زنانی كه سابقه فامیلی ابتلا به سرطان پستان نداشته و یا دوره‌های شیردهی و فرزندآوری داشته باشند به سرطان پستان كمتر است ولی به طور كلی این زنان به‌ویژه كسانی كه سابقه فامیلی ابتلا به این سرطان دارند باید در ۳۵ سالگی نسبت به انجام یك ماموگرافی پایه اقدام كنند و پس از ۴۰ سالگی نیز هر یك تا دو سال یكبار این آزمایش برای آنها تكرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha