شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 277482

:مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیماران کلیوی با افزایش دما و تعداد روزهای گرم سال، در معرض آسیب جدی هستند.

بیماران کلیوی قربانی تغییرات اقلیمی

سلامت نیوز:مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیماران کلیوی با افزایش دما و تعداد روزهای گرم سال، در معرض آسیب جدی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،بر اساس این گزارش احتمال بستری شدن و مرگ این افراد با افزایش دما، سیر صعودی دارد و با توجه به تغییرات اقلیمی و گرمای جهانی، این آمار هر روز رو به افزایش است.


به گزارش   پایگاه خبری یونایتدپرس، تغییرات اقلیمی و افزایش دمای جهانی بر تمام افراد در سراسر دنیا تاثیرگذار است. در این میان برخی افراد از جمله بیماران، سالمندان، کودکان، زنان باردار و ساکنین کشورهای فقیر و کم‌درآمد بیشتر آسیب می‌بینند.مطالعات اخیر نشان می‌دهد بیماران کلیوی از جمله افرادی هستند که با افزایش دما و تعداد روزهای گرم سال، آسیب بیشتری می‌بینند.

بر اساس این گزارش احتمال بستری شدن و مرگ این افراد با افزایش دما، سیر صعودی دارد و با توجه به تغییرات اقلیمی و گرمای جهانی، این آمار هر روز رو به افزایش است.این مطالعه که توسط محققان دانشگاه مریلند و با بررسی سوابق بیش از هفت هزار نفر در کلینیک‌های بوستون، نیویورک و فیلادلفیا و مشکلات سلامتی ناشی از تغییرات اقلیمی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ میلادی صورت گرفته، نشان می‌دهد تغییرات اقلیمی سناریوی نوشته‌شده در مورد نوادگان ما نیست؛ بلکه به طرق مختلف و منفی بر سلامت جامعه کنونی تاثیرگذار است.بر این اساس علاوه بر بیماران کلیوی، بیمارانی با شرایط مختلفی از جمله نارسایی قلبی، انسداد ریوی و دیابت با افزایش دما در معرض خطر جدی هستند.محققان احتمال می‌دهند واکنش بدن به گرما از قبیل کاهش فشار خون، می‌تواند از عوامل آسیب‌رسان به بیماران کلیوی باشد.

به توجه به سیل گرما، وقوع حوادث ناشی از این تغییرات جوی بر بهداشت و سلامت اجتناب‌ناپذیر است.نتایج این مطالعه در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha