سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 277635

محققان دانشگاه فلوریدای شمالی با ترکیب هورمون و داروهای ضد التهابی در حال توسعه دارویی هستند که کم‌شنوایی و ناشنوایی ناشی از کهولت سن را درمان می‌کند.

درمان ناشنوایی با توسعه یک داروی جدید

سلامت نیوز:محققان دانشگاه فلوریدای شمالی با ترکیب هورمون و داروهای ضد التهابی در حال توسعه دارویی هستند که کم‌شنوایی و ناشنوایی ناشی از کهولت سن را درمان می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، آلدوسترون (Aldosterone) نوعی هورمون استروئیدی است که در بخش قشری غدد فوق کلیوی تولید می‌شود و وظیفه آن بازجذب سدیم و ترشح پتاسیم در کلیه است. در واقع این هورمون مسئول تنظیم سدیم و پتاسیم در بدن است. همچنین گوش میانی از این هورمون برای شنوایی استفاده می‌کند. میزان این هورمون با افزایش سن کاهش یافته و بر درک شنوایی تاثیر می‌گذارد.محققان بر این باورند با استفاده از مکمل‌های این هورمون می‌توان ناشنوایی و کم‌شنوایی مرتبط با سن را درمان کرد. به این منظور از این مکمل‌ها در موش‌های سالخورده استفاده شد و نتایج نشان داد استفاده از این مکمل‌ها کم‌شنوایی و ناشنوایی ناشی از افزایش سن را در موش‌ها بدون هیچ‌گونه عارضه جانبی از بین می‌برد.در واقع محققان برای درمان این عارضه در مدل‌های حیوانی از ترکیب مکمل‌های هورمونی و داروهای ضد التهابی مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده کردند.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،محققان در حال ثبت پتنت این دستاورد در آمریکا هستند و پس از آن و تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و با همکاری شرکت‌های دارویی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.ناشنوایی و کم‌شنوایی ناشی از سن، یک عارضه شایع در سراسر جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha