یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 278191

تحقیقات به وضوح نشان می دهند که افزایش فعالیت بدنی، صرف نظر از شدت، مرگ را بصورت قابل توجهی به تاخیر می اندازد. حتی ورزش سبکی مانند پیاده روی نیز می تواند طول عمر فرد را تغییر دهد.

فعالیت بدنی بیشتر، زندگی طولانی تر

سلامت نیوز: تحقیقات به وضوح نشان می دهند که افزایش فعالیت بدنی، صرف نظر از شدت، مرگ را بصورت قابل توجهی به تاخیر می اندازد. حتی ورزش سبکی مانند پیاده روی نیز می تواند طول عمر فرد را تغییر دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تجزیه و تحلیل ها نشان می دهند که نشستن بیش از ۹٫۵ ساعت در روز با خطر بالایی از مرگ زودرس مرتبط است.

این یافته ها تا حد زیادی نتایج مطالعات قبلی در مورد پیوند بین فعالیت بدنی، رفتارهای بی تحرک و طول عمر را تأیید می کند.

تحقیقات جدید محققان قابل توجه و مهم هستند زیرا فقط شامل مطالعاتی می شوند که فعالیت بدنی را با استفاده از شتاب سنج اندازه می گیرند. این سنسورهای حرکتی پوشیدنی می توانند میزان و شدت فعالیت را در ساعات بیداری ردیابی کنند. این سنسورهای پوشیدنی به محققان این امکان را می دهد تا اقدامات دقیق تر و عینی تر از سطح و میزان فعالیت بدنی را جمع آوری کنند.

دستورالعمل های محققان به افراد توصیه می کند که وقت کمتری را بنشینند، اما مشخص نمی کنند که نشستن چقدر مضر است.

مورد دیگری که مطالعه ی جدید آن را روشن می کند، سهم فعالیت کم و سبک است. در حالی که این مطالعه فعالیتهای سبک را آغاز خوبی برای رسیدن به سلامتی می داند ، بیشتر تأکید بر فعالیت متوسط و جدی دارد.

به عنوان مثال، رهنمودهای مربوط به فعالیتهای بدنی دولت ایالات متحده حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط یا ۷۵ دقیقه شدید را در هفته توصیه می کند.

محققان به بررسی ارتباط بین فعالیت بدنی، رفتارهای بی تحرک و خطر مرگ در میانسالان و سالخوردگان پرداختند.

این مطالعات فعالیت بدنی را سبک ، متوسط یا جدی طبقه بندی کرده و میزان وقت روزانه را برای انجام هر یک تخمین زده اند.

با توجه به یافته های این تحقیق، محققان معتقدند که هر سطح فعالیت بدنی – حتی ورزش سبک که در دسترس بیشتر افراد است – مفید است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha