دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 27838
سلامت نیوز : مقامات بهداشتی آمریكا بالاخره پس از گذشت یك دهه، اولین داروی جدید برای درمان هپاتیت C را تایید كردند.

به گزارش ایسنا، این داروی جدید موسوم به Victrelis و تولید شركت داروسازی Merck باید همراه با دو داروی فعلی برای این بیماری مصرف شود.

به گزارش سایت اینترنتی فیسورگ، این دارو همچنین با نام boceprevir نیز نامیده می‌شود كه یك بازدارنده پروتئاز است و از تكثیر ویروسی كه عامل بروز این بیماری كبدی است جلوگیری می‌كند.

طبق بیانیه سازمان غذا و داروی آمریكا، این دارو همچنین سرعت درمان را به میزان قابل ملاحظه افزایش می‌دهد. این دارو از سوی یك هیات 18 عضوی از كارشناسان سازمان غذا و داروی آمریكا در ماه گذشته مورد تایید قرار گرفت.

دكتر ادوار كوكز، از متخصصان مركز مطالعه و ارزیابی دارو در این سازمان تصریح كرد: داروی جدید یك پیشرفت مهم و موثر برای مبتلایان به هپاتیت C است و راهكار درمانی جدی و كارآمد برای مقابله با این بیماری مهم ارائه می‌كند كه فرصت درمان را برای این بیماران در مقایسه با روش‌های موجود افزایش می‌دهد.

آمارها نشان می‌دهد كه در حال حاضر تنها نیمی از بیماران مبتلا به هپاتیت C از روش دارودرمانی بهره می‌برند. دو دارویی كه هم اكنون برای مقابله با این بیماری تجویز می‌شوند در سال 1998 از سوی همین سازمان مورد تایید قرار گرفتند.

طبق همین آمار ویروس هپاتیت C بعنوان یك بیماری كبدی جدی در حال حاضر حدود 180 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده و مبتلا كرده است.

به گزارش ایسنا، دو دارو در دو مجموعه از آزمایشات بالینی فاز سوم با حضور 1500 بیمار بزرگسال مورد ارزیابی قرار گرفت كه در هر دو آزمایش معلوم شد در دو سوم از بیماران كه تركیبی از سه دارو را مصرف كرده بودند پس از 24 هفته هیچ اثر قابل تشخیصی از ویروس در خونشان مشاهده نشد. اكثر بیماران آلوده به ویروس هپاتیت C سالها عاری از علائم بیماری زندگی می‌كنند اما علائم زمانی بروز می‌كند كه معمولا درمان با دو داروی فعلی اغلب جواب نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha