پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

جانشین فرمانده ناجا از کاهش ۱۲ درصدی جان‌باختگان جاده‌ای نسبت به سال گذشته خبر داد.

کاهش ۱۲ درصدی جان‌باختگان جاده‌ای

سلامت نیوز: جانشین فرمانده ناجا از کاهش ۱۲ درصدی جان‌باختگان جاده‌ای نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، ایوب سلیمانی در حاشیه همایش کوپ در استان گیلان به طرح سالم‌سازی سواحل و اجرای هرساله آن از سوی نیروی انتظامی در سواحل کشور اشاره و اظهار کرد: هدف پلیس از اجرای طرح‌های سالم‌سازی سواحل، کاهش مناطق ممنوعه برای شنا، افزایش طرح‌های سالم‌سازی استاندارد، تقویت زیرساخت‌ها، کنترل و اعطاء مجوز به تفرجگاه‌ها و انتخاب افراد صلاحیت‌دار برای فعالیت و مدیریت در این طرح‌ها است.

وی بیشترین مشکل ناجا در سواحل را مربوط به مناطق ممنوعه برای شنا عنوان و بیان کرد: هر چند تعداد غرق‌شدگان کاهش پیدا کرده اما ۷۶ درصد تلفات، مربوط به زمان مواج و طوفانی بودن دریا و یا شنا کردن در تاریکی است که بسیار خطرناک است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: برای پلیس مقدور نیست که در همه نقاط ساحلی و تفرجگاهی حضور فیزیکی داشته باشد ولی یگان‌های آماده‌ای وجود دارند تا در صورت دریافت گزارش، سریعاً در محل مورد نظر حضور پیدا کنند.

سلیمانی با تأکید بر اینکه اگر همه متولیان طرح سالم‌سازی دریا به‌طور کامل به وظایف خود عمل کنند شاهد کاهش چشمگیر جان‌باختگان در سواحل خواهیم بود، افزود: با وجود برخی نواقص، نیروی انتظامی با همتی جهادی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود موفق شد نسبت به سال گذشته از عملکرد بهتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام محرم و پیش‌بینی کاهش مسافرت‌ها، گفت: از کسانی که در ماه محرم به خطه شمال کشور و یا سایر نقاط کشور سفر می‌کنند انتظار می‌رود که حرمت این ماه را حفظ کنند.

جانشین فرمانده ناجا به ایجاد امنیت و نظم‌بخشی به هیئت‌های عزاداری در ایام محرم اشاره و تصریح کرد: پلیس ضمن کمک به حرکت دسته‌جات عزاداری در مسیرهای مشخص شده، نسبت به روان‌سازی عبور و مرو شهروندان اقدام می‌کند.

سلیمانی با ابراز خرسندی از کاهش سوانح جاده‌ای در سال جاری، خاطرنشان کرد: در حالی که در سال جاری، آمار سفرها تقریباً ۸ الی ۱۲ درصد افزایش داشته اما تعداد جانباختگان جاده‌ای، ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی درباره زمان توقف تولید برخی خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل، گفت: ارتقاء ایمنی خودروها همواره یکی از اصلی‌ترین مطالبات نیروی انتظامی از خودروسازان است، در جلسات متعددی که با وزارت صمت داشتیم به ما اعلام کردند ایمنی‌ خودروها در حال تقویت است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به طرح ناظر یک، گفت: در چارچوب قانون، کشف حجاب در مکان‌های عمومی و خودرو جرم است و پلیس در حال حاضر تنها یک قشر خاص، یعنی مالکان خودروهایی که در آنها کشف حجاب صورت گرفته را مدنظر قرار داده ‌و با این پدیده در هر زمان و مکان و با هر فردی که باشد، برخورد می‌کند.

سلیمانی، معدل موفقیت در اجرای طرح ناظر یک در مناطق مختلف کشور را بین ۳۰ تا ۹۰ درصد عنوان و اظهار کرد: برابر بررسی به عمل آمده، موفقیت این طرح در شمال کشور بیش از ۳۵ درصد بوده و در تهران بین ۴۰ تا ۵۰ درصد موفقیت داشته‌ایم.

وی به تذکر رهبر معظم انقلاب خطاب به هیئت دولت مبنی بر اینکه حجاب یک امر شرعی و قانونی است و در محیط‌های دولتی باید این امر به‌طور کامل رعایت شود، تصریح کرد: طرح ناظر ۲ به منظور رعایت عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی اجرا می‌شود و هدف آن، اماکن عمومی دولتی و خصوصی است و مدیران و صاحبان این اماکن مخاطب این طرح هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه با تلاش کارکنان دریابانی تعداد غرق‌شدگان در سال جاری کاهش یافته است، گفت: نیروهای دریابانی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۹۰ نفر از افرادی که در معرض غرق شدن یا در شرایط بحرانی بودند را نجات داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha