نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از اینکه هر چه اختلاف سطح طبقاتی بیشتر باشد قشر آسیب‌پذیر بیشتر مورد ظلم واقع می‌شوند، گفت: افراد ثروتمندی اطراف شهرها و روستاهای خوش آب و هوا اقدام به ویلاسازی کرده و کودکان و دختران جوان را اجیر و معامله می‌کنند.

معامله کودکان و دختران جوان در برخی شهرها و روستاها توسط افراد متمول

سلامت نیوز: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از اینکه هر چه اختلاف سطح طبقاتی بیشتر باشد قشر آسیب‌پذیر بیشتر مورد ظلم واقع می‌شوند، گفت: افراد ثروتمندی اطراف شهرها و روستاهای خوش آب و هوا اقدام به ویلاسازی کرده و کودکان و دختران جوان را اجیر و معامله می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز، معصومه آقاپور علیشاهی درگفت‌ وگو با خبرنگار خانه ملت در واکنش به عقد موقت دختر 9 ساله با پسر 30 ساله در شهر لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بارها برای تعیین تکلیف طرح افزایش سن ازدواج اصرار کردیم و فریاد زدیم اما متاسفانه نه تنها تعیین تکلیف نشد بلکه توسط کمیسیون قضایی و حقوقی رد شد.


    برخی بدون مطالعه طرح کودک همسری را به انحراف کشیدند

نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نهایت اهتمام خود را برای تصویب طرح کودک همسری در مجلس دهم به کار می بریم، افزود: فقر اقتصادی، فرهنگی و امکانات آموزشی در چنین ازدواج‌هایی موثر است؛ متاسفانه برخی به دلیل فقر اقتصادی و برای گرفتن شیربها دختران خود را مجبور به عقد موقت با افرادی با سن بسیار بالا می‌کنند تا ماهانه مبلغی را از داماد به عنوان شیر بها بگیرند و بتوانند با آن زندگی خود را اداره کنند و این موضوعی بسیار رایج و دردناک است.

معامله دختران جوان در شهرها و روستاهای خوش آب و هوا توسط افراد متمول

وی ادامه داد: البته اطراف شهرها و روستاهایی که از نظر جغرافیایی، آب و هوای خوبی دارند افراد ثروتمندی اقدام به ویلاسازی می‌کنند که به دلیل تمکن مالی کودکان و دختران جوان را اجیر و معامله می‌کنند و هر چه اختلاف سطح طبقاتی بیشتر باشد قشر آسیب‌پذیر مورد ظلم واقع می‌شوند.

فقر فرهنگی عاملی موثر در ازدواج‌ کودکان

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم، فقر فرهنگی را عاملی موثر در ازدواج‌ کودکان دانست و ادامه داد: فقر آموزشی نیز تاثیر زیادی دارد زیرا در اغلب روستاها تنها مدرسه ابتدایی وجود دارد و دختران به دلیل نبود مدرسه راهنمایی و دبیرستان ترک تحصیل می‌کنند یا والدین پس از اتمام مقطع ابتدایی آنها را مجبور به ازدواج افرادی بسیار بزرگ‌تر از آنها می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه سطح محتوای کتاب‌های درسی و نوع آموزش ما با سطح جامعه فعلی تطابق ندارد، گفت: آموزش و پرورش باید به جای مدرسه سازی برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha