عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه در مجلس از موافقان و مخالفان محصولات تراریخته برای بررسی نظراتشان دعوت شده با اشاره به نتایج این نشست‌ها تاکیدکرد که مستنداتی دال بر وجود این محصولات در کشور از سوی هیچ مرجعی ارائه نشده است.

هیچ مرجع رسمی تاکنون درباره وجود محصولات تراریخته در کشور پاسخ نداده است

سلامت نیوز: عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه در مجلس از موافقان و مخالفان محصولات تراریخته برای بررسی نظراتشان دعوت شده با اشاره به نتایج این نشست‌ها تاکیدکرد که مستنداتی دال بر وجود این محصولات در کشور از سوی هیچ مرجعی ارائه نشده است.

به گزارش سلامت نیوز، شمس الله شریعت نژاد  در گفت‌وگو با خانه ملت ، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه مصرف گسترده محصولات تراریخته و واردات آن به کشور یک نسل‌کشی است چرا که بسیاری از کشورها از این محصولات به عنوان سلاح بیولوژیک برعلیه دشمنان خود استفاده می‌کنند، گفت: ما در کشور مصرف مستقیم مواد تراریخته را نداریم، چرا که سازمان غذا و دارو تاکید کرده است که این نوع مواد در کشور وجود ندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم منکر وجود این محصولات در کشور شده است.

محصولات تراریخته به هیچ وجه وارد کشور نمی‌شود

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از نظر قانون نظارت بر محصولات مستقیم انسانی را به معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان محول کرده‌اند که این بخش را به طور دقیق کنترل و مدیریت کند، بنابراین چنانچه واردات این محصولات نیز وجود داشته باشد با مجوز این معاونت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این دستگاه‌ها اطمینان داده‌اند که محصولات تراریخته به هیچ وجه وارد کشور نمی‌شود و محصولات غیرمستقیم همچون ذرت در داخل کشورهای تولیدکننده هم به عنوان خوراک دام و طیور مصرف می‌شود و بعد به پروتئین تبدیل شده و انسان‌ها از آن استفاده می‌کنند.

شریعت‌نژاد اظهار کرد: نگرانی در مورد صحت اخبار منتشر شده مبنی بر وجود محصولات تراریخته در کشور باید وجود داشته باشد، اما در مورد اثبات این نوع اخبار هیچ مرجع رسمی تاکنون پاسخ نداده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: آنچه مسلم است محصولات تراریخته اجماع کلی بوده که ضایعات زیادی را برای انسان به همراه دارد، اما مرجع مستندی در کشور که سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی هستند، این موضوع را مطرح نکرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما نیز در مجلس گروه‌های مختلفی را از این دستگاه‌ها دعوت کردیم و موافق و مخالفان آن را مقابل هم نشاندیم، اما هیچ کدام مستنداتی دال بر وجود این محصولات در کشور ارائه ندادند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha