با تصویب مجلس، سازمان‌های بیمه‌گر موظف شدند بیماران دیابتی و صعب العلاج كه تحت پوشش بیمه نیستند را به صورت انفرادی بیمه كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسن كامران امروز (سه‌شنبه) در صحن علنی مجلس به عنوان طراح طرح دو فوریتی بیمه انفرادی بیماران دیابتی نوع اول و دوم در توضیح كلیات این طرح گفت: در بودجه 86 ، 50 میلیارد تومان برای بیماران دیابتی گذاشتیم كه در ماده واحده این طرح بار مالی‌اش را تامین كرده‌ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال 86 مشكل بیمه انفرادی بیماران دیابتی و ام. اس با تصویب این طرح حل شود.

این طرح مخالفی نداشت و به همین دلیل موافقان نیز صحبت نكردند.

دكتر حسن امین‌لو ـ معاون پارلمانی وزیر بهداشت و درمان ـ نیز گفت: این طرح قطعا به دلیل مشكلاتی است كه برای بعضی بیماران از جمله بیماران دیابتی وجود دارد.

وی ادامه داد: در قانون بودجه امسال بند ق تبصره 14 تصویب شد كه اعتباری برای حمایت از بیماران دیابتی و معالجه آن‌ها و بیماران قلبی ـ عروقی هزینه شود. این قدم بسیار مهمی است كه وزارت بهداشت هم به همین اساس برنامه‌های مربوطه را طراحی كرده است تا بیماران دیابتی را بیماریابی كند.

امین‌لو یادآورد شد: در این تبصره كلیه افراد بی بضاعت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند از جمله بیماران دیابتی اگر این باب باز شود كه فقط نوع بیماران برای بیمه ذكر شود این كار ادامه خواهد داشت و هر روز می‌خواهیم یك نوع بیماری را بیمه كنیم در این صورت بیمه فقط صندوقی برای بیماران می‌شود كه این اصولی ضد بیمه‌یی است.

وی ادامه داد: كشور 70 میلیون نفر جمعیت دارد كه حدودا 10 میلیون نفر غیر بیمه‌یی داریم؛ از این تعداد 5 درصد بیمار دیابتی داریم كه می‌شود 500 هزار نفر كه مبلغی بالای 30 میلیارد تومان نیاز دارد و منبع آن مشكوك الوصول است.

كلیات این طرح با 24 رای موافق ، 21 رای مخالفت و 7 رای ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، براساس ماده واحده این طرح سازمان‌های بیمه‌گر مكلفند بیماران دیابتی و صعب‌العلاج سرطانی و بیماری‌ها خاص و ام. اس را كه فاقد پوشش بیمه درمانی پایانه هستند در صورت تقاضا به صورت انفرادی از طریق صدور دفترچه تحت پوشش بیمه قرار دهند.

براساس تبصره این طرح، بار مالی ناشی از اجرا این قانون از كل اعتبار ردیف قسمت چهار قانون بودجه 86 كل كشور تامین می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha