برنامه ی مخاطب خاص با حضور حیدرعلی عابدی نماینده مجلس و رضا کاشف معاون درمان سازمان تامین اجتماعی روی آنتن رادیو سلامت رفت.

آیا کتاب ارزش های نسبی موجب فلاکت سازمان تامین اجتماعی شد ؟

سلامت نیوز:برنامه ی مخاطب خاص با حضور حیدرعلی عابدی نماینده مجلس و رضا کاشف معاون درمان سازمان تامین اجتماعی روی آنتن رادیو سلامت رفت.

حیدرعلی عابدی نماینده ی مردم اصفهان در پاسخ به چرایی بدهی های عظیم تامین اجتماعی به مراکز درمانی کشور گفت: کتاب ارزش های نسبی توسط این سازمان و بقیه ی بیمه ها که زیر مجموعه ی وزارت رفاه وقت بودند تایید و امضا شد و اکنون خود کرده را تدبیر نیست.


وی گفت: این سازمان در سیاست های خود  توجهی به مدیریت هزینه ها نداشته و به سمت تدوین گایدلاین ها نرفته است و تبدیل به یک بدهکار بی اختیاری شده هست که وزارت بهداشت برایش هزینه می تراشد و آنهم نمی تواند پرداخت می کند‌.


عابدی با منصفانه ندانستن نحوه ی توزیع درآمدهای حاصل از یک درصد ارزش افزوده و هدفنمدی یارانه ها گفت؛ متاسفانه از این درامد که سهم بیمه شدگان تامین اجتماعی و کارگران بیش از ۵۰ درصد است به آنها چیزی نمی دهند و اگر مسئولین وزارت تعاون و این سازمان در این خصوص لایحه ای یا طرحی را به مجلس بدهند برای احقاق حقوق کارگران تلاش خود را به کار خواهد بست.


دکتر حیدر علی عابدی گفت؛ متاسفانه سازمان تامین اجتماعی نیامد با تشکیل کارگروه های تخصصی برای خدمات درمانی پرتعداد سیاست خاصی اعمال کند و هزینه های آن روز به روز افزایش یافت و باید فکری به حال این مسئله بکند.


در این برنامه رضا کاشف مشاور معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی مدعی شد که کتاب ارزش های نسبی موجب فلاکت اوضاع سازمان تامین اجتماعی شد که عابدی در پاسخ به وی گفت: چه کسانی این کتاب را قبول کردند؟! مگر نه این است که این کتاب و تعهدات آن در سال ۹۳ مورد تایید شورای عالی بیمه قرار گرفت که آن شورا و اکثریت آن در اختیار وزارت تعاون بود؟ با این حساب خود کرده را تدبیر نیست‌.


مهدی اسفندیار ، کارشناس مجری این برنامه در تایید سخنان دکتر عابدی خطاب به نماینده ی سازمان تامین اجتماعی گفت: شما که تعرفه ها و کتاب ارزش های نسبی را زودتر از وزارت بهداشت در مراکز ملکی خودتان اجرا کردید چرا اکنون معترضید و کتاب را عامل ورشکستگی و بدهی می دانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha